سالن اختصاصی ورزش‌های زورخانه‌ای با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال در ایلام احداث می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام از ساخت سالن اختصاصی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال در مجموعه انقلاب شهر ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰ 11 June 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ شهاب شهبازی  در مجمع انتخاباتی هیأت ورزش‌ زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ایلام، اظهار کرد: رشته ورزشی زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ریشه در آئین، مذهب و اعتقادات ما ایرانیان دارد.

وی با بیان اینکه رشته ورزشی زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، یک ورز اخلاق محور است، افزود: بزرگان و پهلوانان صاحب‌نامی از گود زورخانه‌ها بیرون آمده‌اند که همواره موجب سربلندی، فخر و غرور اقشار مختلف مردم ایران اسلامی هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با تاکید بر اینکه استعدادهای نهفته زیادی در رشته ورزش‌های باستانی و پهلوانی استان ایلام وجود دارد، گفت: ایلام، دوره‌های درخشانی در سال‌های گذشته در این رشته ورزشی داشته است که انتظار می‌رود با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط هیأت ورزش‌ زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان با حضور پیشکسوتان و ورزشکاران به دوران طلایی خود برگردد.

شهبازی یادآور شد: این اداره کل نگاه ویژه‌ای به ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دارد و بر این اساس، احداث جدیدترین سالن اختصاصی این رشته‌ با اعتباری ۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در مجموعه انقلاب شهر ایلام در دست اقدام است که به زودی فرایند برون‌سپاری آن به بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای زورخانه "پوریای ولی" شهر ایلام نیز با پیگیری های انجام شده اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده که امید است با اختصاص این اعتبارات، در کم‌ترین زمان ممکن بازسازی این زورخانه نتیز انجام و آماده حضور ورزشکاران این رشته ملی شود./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار