جلسه‌ی انجمن کتابخانه‌های عمومی استان ایلام شد

جلسه‌ی انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با حضور محمد سبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استاندار؛سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام؛ عبدالصاحب نادری، فرماندار ایلام؛ ابوالحسن مهدوی مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل جلسه داد. 
کد خبر: ۱۱۶۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰ 05 June 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ جلسه‌ی انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با حضور محمد سبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استاندار؛سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام؛ عبدالصاحب نادری، فرماندار ایلام؛ ابوالحسن مهدوی مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل جلسه داد. 

محمد سبحان حسنی معاون سیاسی امنیتی استاندار ضمن تسلیت ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و با گرامیداشت شهیدان خدمت به ویژه شهید جمهور آیت الله رییسی بیان کرد: هرچند در شرایطی به سر می بریم که موضوع دنیای دیجیتال و فضای مجازی جامعه را احاطه کرده است اما براساس گزارش های اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، رشد چشمگیر اعضای کتابخانه های عمومی سطح استان طی سه سال گذشته قابل تقدیر و تحسین است و این اتفاق مهم مسئولیت ما را البته دوچندان می‌کند. 

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که در راستای تکمیل و افتتاح پروژه های کتابخانه های عمومی در حال احداث در شهرستان های سیروان و ملکشاهی تسهیل و تسریع صورت گیرد. 

حسنی با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات تابستانی دانش آموزان افزود: دستگاه های فرهنگی استان از جمله اداره کل کتابخانه های عمومی استان و اداره کل آموزش و پرورش با تعامل و همکاری مناسب، در راستای برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی در ایام فراغت دانش آموزان اقدامات لازم را در این راستا داشته باشند. 

همچنین عبدالصاحب نادری فرماندار ایلام در این جلسه اظهار کرد: با توجه به شرایط منطقه و درخواست های مکرر مردمی از آنجا که زمین مدنظر در جلسات قبلی جهت احداث کتابخانه عمومی در شهرک شهید کشوری دارای مشکل حقوقی و معارض شخصی است، لذا از طرف فرمانداری زمین مناسب دیگری جهت احداث کتابخانه در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام قرار می گیرد. 

حیدری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام با تسلیت رحلت امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام پانزدهم خردادماه؛ یاد و خاطره شهید آیت الله رییسی را گرامی داشت و گفت: دولت سیزدهم خدمات اثرگذار و ارزنده ای در حوزه کتابخوانی داشت، از افزایش حقوق کتابدران تا اتمام پروژه های نیمه کاره کتابخانه ها در سراسر کشور. در استان نیز شاهد افزایش بودجه و اعتبارات در این حوزه بودیم و امیدوار بودیم در سفر دوم ریاست جمهوری اعتبارات خاصی برای تکمیل و تجهیز پروژها مصوب شود که متاسفانه این اتفاق و ضایعه دردناک رخ داد.

 کتابخانه های عمومی بودیم، به طوری حیدری با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم تعداد امانت ها در سطح کتابخانه های عمومی استان حدود ۳۵۴ هزار مورد بود و این رقم در دولت سیزدهم به ۵۸۹ هزار مورد افزایش یافته، تبیین کرد: در دولت شهید رئیسی شاهد افزایش چشمگیر اعضای کتابخانه های عمومی بودیم، به طوری که تا قبل از شروع به کار این دولت ۱۲ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی بودند اما در حال حاضر با توجه به افزایش کیفیت خدمات، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و استانداردسازی فضای فیزیکی کتابخانه ها؛ بیش از ۳۷ هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه ها هستند. 

وی تاکید کرد: گفتنی است منابع کتابخانه های عمومی استان ایلام از ۵۴ هزار منبع به بیش از ۷۲ هزار منبع رسیده است. 

حیدری با اشاره به برنامه های گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: پویش کتابخوانی "با من ورق بزن" ویژه همکاران و عموم مردم با موضوع اندیشه های امام خمینی(ره) در حال برگزاری است، همچنین نشست های تخصصی کتابخوان و جلسات مطالعاتی با موضوع معرفی سیره و شخصیت امام راحل با عنوان نهضت انقلاب از جمله برنامه های این ایام در سراسر استان خواهد بود. 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام اضافه کرد: خاصیت و پیامد اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در سطح کتابخانه های عمومی افزایش بیشتر اعضا خواهد بود، از این رو شایسته است پیگیری تجهیز و کیفی سازی سالن های آمفی تئاتر کتابخانه های عمومی استان برای برگزاری مناسب این رویدادها در اولویت قرار بگیرد. 

حیدری در پایان این نشست بیان کرد: با تصویب اعضای حقیقی و حقوقی انجمن، مقرر گردید یک دوره آموزشی برای کتابداران سطح ایلام در حوزه ارتباط اثرگذار با کودکان و نوجوانان به عنوان شاخص ترین رده سنی مخاطبان کتابخانه ها برگزار شود. 

وی خاطرنشان کرد: مصوب شد با توجه به وضعیت منطقه و ضرورت راه اندازی کتابخانه عمومی در منطقه زیرتنگ بیجنوند از توابع شهرستان چرداول؛ اداره کل آموزش و پرورش جهت واگذاری زمین مساعدت لازم را به بعمل آورد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار