روزانه بین ۲۰ تا ۲۵ تن سولفات پتاسیم در ایوان تولید می‌شود

سال ۱۴۰۰ به دنبال سفر شهید جمهور به ایلام بزرگترین کارخانه غرب کشور احیا شد و حال روزانه بین ۲۰ تا ۲۵ تن سولفات پتاسیم تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵ 03 June 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ رشیدی مدیر کارخانه سولفات پتاسیم ایوان بیان داشت: كارخانه سولفات پتاسیم ایوان با اشتغال مستقیم ۳۰۰ نفر از سال ۹۵ و با تولید روزانه حدود ۶۵ تن اسید كلریدریک و اسید سولفوریک در شهرک صنعتی ایوان تاسیس شد.

وی افزود: برای اجرای این پروژه بیش از ۵۵٠ میلیارد ریال هزینه شده كه مبلغ ۴/۴ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ۶۱ میلیارد ریال تسهیلاتی ریالی پرداخت و مابقی از محل آورده سهامداران بوده است.

مدیر کارخانه سولفات پتاسیم ایوان، ادامه داد: این کارخانه در سال ۱۳۹۸ به علت کمبود سرمایه در گردش تعطیل شد و مهرماه سال ۱۴۰۰ در سفر رئیس جمهور به استان ایلام تامین اعتبار شد و آذر همان سال به چرخه تولید بازگشت.

رشیدی خاطرنشان کرد: کارخانه سولفات پتاسیم بزرگترین کارخانه غرب کشور است که در سفر رئیس جمهور با بیش از ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات مجدد کار خود را ادامه داد.

وی تصریح کرد: این کارخانه روزانه بین ۲۰ تا ۲۵ تن سولفات پتاسیم تولید می‌کند و در مجموع ۵۲ نفر در سه شیفت کاری مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کارخانه سولفات پتاسیم ایوان، یادآور شد: در حال توسعه و ایجاد یک واحد جدید تبدیلی هستیم که از محصول جانبی اسیدفلوریک این واحد یک محصول صادرات محور به عنوان کلراید کلسیم تولید کنیم که در مرحله اخذ تسهیلات هستیم و تا پایان سال ۱۴۰۳ بنا داریم که این واحد افتتاح و راه‌اندازی شود./ح

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار