تولید ۱۲ هزار تن انواع آبزیان طی سال جاری در ایلام

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت : با شروع به فعالیت یک واحد پرورش ماهی مداربسته سردآبی به ظرفیت ۲۰۰ تن در شهرستان چرداول پیش‌بینی می‌شود در پایان سال جاری بیش از ۱۲ هزار تن انواع آبزیان تولید شود.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰ 01 June 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ سلیمانی بیان داشت :  توسعه آبزی پروری در استان از جمله احداث مزارع جدید پرورش ماهی در قفس در سد سیمره به میزان تولید یک تُن در دست اقدام است.

وی افزود : طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد سیمره شهرستان بدره با ظرفیت ۲ هزار تن آبزی از جمله طرح‌های مهم شیلات استان است.

سلیمانی بیان داشت : این میزان تولید آبزی در قالب ۲۱ طرح پرورش ماهی در قفس در سد سیمره عملیاتی شده و برای اجرای آن نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

وی ادامه داد : پارسال ۱۵۰ هزار قطعه بچه آبزی در راستای تداوم فعالیت صیادان، در مزارع پرورش ماهی رهاسازی شد که عمده تولید ماهیان سردآبی مربوط به سراب کُلم شهرستان بدره، سراب کلان شهرستان سیروان و سراب میمه شهرستان دهلران بوده است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد : 260 طرح پرورش ماهیان سردآبی، گرم آبی و تعاونی صیادی در سطح این استان فعال است./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار