رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی استان ایلام:

استفاده از کمربند ایمنی رانندگان و کلاه ایمنی موتورسواران در استان ضروری است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی استان لزوم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی برای رانندگان و موتورسواران خبر داد و گفت: عزم پلیس راهور در برخورد با متخلفان جدی است.
کد خبر: ۱۱۶۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶ 28 May 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علی احمد شاوردی به لزوم استفاده از کمربند ایمنی در حفظ جان و سلامتی رانندگان اشاره کرد و گفت: متأسفانه رانندگان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از بستن کمربند ایمنی حین رانندگی خودداری کرده و در هنگام بروز تصادف، درصد صدمه دیدن خود و سرنشینان خود را به شدت بالا می‌برند.

وی اضافه کرد: تحقیقات نشان داده که در حوادث رانندگی بیشترین صدمه به سر و بالا تنه رانندگان وارد می‌شود که کمربند ایمنی با ثابت نگهداشتن راننده و سرنشین روی صندلی مانع از برخورد سر آنها به شیشه جلو یا فرمان خودرو می‌شود و نه تنها در برخوردهای رودررو بلکه هنگام برخورد دو خودرو از پهلو نیز از شدت ضربه وارده به راننده و دیگر سرنشینان می‌کاهد.

رئیس پلیس راهور استان اظهار کرد: برخلاف خودروها، هنگام راندن موتورسیکلت تمام اعضاء بدن راکب در معرض ضربه وخطرات ناشی از سوانح رانندگی قرارمی گیرد واستفاده از کلاه ایمنی،میزان این خطرات را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد، چرا که قریب به ۷۵درصد میزان مرگ ومیر وآسیب‌های جدی به ناحیه سر موتورسیکلت سوار به دلیل نداشتن کلاه ایمنی است و کلاه ایمنی با کاهش اثر ضربه به سر باعث می‌شود نیروی وارده و ضربه در قسمت خاصی از جمجمه متمرکز نشود.

شاوردی با اشاره به عزم جدی پلیس راهور در برخورد با متخلفان راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: طرح تشدید برخورد با تخلفات نبستن کمربند و کلاه ایمنی در معابر شهری استان با جدیت و بدون اغماض اجرا می‌شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار