مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: میزان مشارکت افراد خیر در ساخت مدرسه در سال ۱۴۰۰ را به میزان ۳۰۰میلیارد ریال، سال ۱۴۰۱ را به میزان ۷۰۰میلیارد ریال، سال ۱۴۰۲ را بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: میزان تعهد خیران مدرسه ساز در سال جاری تاکنون ۸۰۰میلیارد ریال و همچنین از محل مسئولیت‌های اجتماعی نیز بیش‌ از یک هزار میلیارد ریال بوده است.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ 26 May 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ جلال حمره در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام، با اشاره به برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه ساز ایلام در هفتم خردادماه در مرکز این استان، اظهار کرد: میزان مشارکت نیکوکاران در طول دولت سیزدهم بیش از ۲هزار و ۹۰۰میلیارد ریال بوده است.

 وی با اشاره به اینکه در این مدت نگاه مدرسه سازی فقط کمی نبوده بلکه کیفی سازی نیز مد نظر قرار داشته است، افزود: در این زمینه احداث مدارس سبز با هدف کاهش مصرف انرژی در دستور کار قرار گرفته و ساخت این در شهرستانهای ایلام و ایوان در دست اقدام است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام با اشاره به اینکه ساخت و نوسازی ۷۰ درصد فضاهای آموزشی ایلام در دولت سیزدهم  در مناطق محروم اجرا شده است، افزود:احداث فضای آموزشی به تعداد ۸۹ مورد با ۲۸۶کلاس درس، تعمیر اساسی ۳۰۰مدرسه با هزار و ۵۰۰ کلاس درس، تعمیر سرویس بهداشتی ۶۵مدرسه، استانداردسازی ۵۶۰ مدرسه، عایق بام مدارس به میزان ۲۳۳هزار متر مربع و آسفالت محوطه مدارس به میزان ۳۸هزار متر مربع بخشی  دیگر از اقدامات این سازمان می باشد .

وی با بیان اینکه در این مدت ۸۰۰میلیارد ریال تجهیزات برای مدارس استان خریداری شده است، بیان داشت : همچنین از ابتدای کار دولت سیزدهم در استان، احداث فضای آموزشی ۳۷ درصد، استاندارسازی مدارس ۸۰درصد و خرید تجهیزات مدارس نیز ۳۰۰درصد افزایش داشته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام یادآور شد: این اقدامات موجب شد که در آستانه فصل امتحانات عمده مشکلات مربوط به نیاز مدارس به تجهیزات رفع شود.

حمره همچنین به جایگزینی مدارس ساختمانی بجای کانسکی در مناطق عشایری اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۵مدرسه عشایری در استان شناسی شده که  از کانکسی به مدرسه ساختمانی تبدیل می شوند و  از این تعداد 13 مورد در تا مهر ماه سال جاری به بهره بهرداری می رسند ./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار