روز گذشته شهر آبدانان شاهد اتفاقی ناگوار و حادثه ای دلخراش بود که در نوع خود قابل تامل و قابل تاسف می باشد. انفجار گاز در مرکز شهر افرادی را قربانی، تعدادی مصدوم، خانه ای ویران و خانواده های را داغدار کرد.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴ 26 May 2024

تابناک ایلام،بهروز مردانی ::روز گذشته شهر آبدانان شاهد اتفاقی ناگوار و حادثه ای دلخراش بود که در نوع خود قابل تامل و قابل تاسف می باشد. انفجار گاز در مرکز شهر افرادی را قربانی، تعدادی مصدوم، خانه ای ویران و خانواده های را داغدار می کند.

این واقعه از آنجا قابل تامل است که شرکت گاز و شرکتی که حفاری می کند بدون توجه به اصول اولیه ایمنی و بر اثر سهل انگاری و بی توجهی به ساده ترین اصول کار اقدام به انجام عملی می شوند که پیامدش حادثه ای می شود که نمی توان آن را اتفاق نامید چرا که اتفاق بر اثر عوامل بیرونی و خارج از اراده انسان رخ میدهد اما حادثه بر اثر سهل انگاری و بی توجهی رخ می‌دهد .

همه واقفیم که امروزه اکثر خطوط و شبکه های انتقال ( آب، گاز،تلفن، برق و...) بصورت زمینی و در کانالی خاص با مختصات و محدوده مشخص انجام می شود تا در زمان حفاری و اموری دیگر خطری تهدید آنها نکند.

و نیک میدانیم هیچ شخص یا شرکتی بدون اجازه و هماهنگی متولیان حق حفاری، بهره برداری و هیچ کاری را نخواهد داشت؛ تا تمام جوانب کار در نظر گرفته نشود اما اینکه چگونه شرکت مذکور علیرغم آگاهی از خطرات موجود بدون هماهنگی با شرکت گاز اقدام به حفاری آنهم با دستگاه و جوشکاری مرتکب چنین خطای نابخشودنی می شود.

و پرسش اساسی اینکه چرا اینگونه اتفاقات فقط باید در مناطق ما رخ دهد و ما روزانه شاهد ترکیدن لوله های فاضلاب، قطعی آب، انفجار، آتش سوزی و مواردی از این دست باشیم؟آیا بهتر نیست یکبار برای همیشه این معضل را حل کرد .

آیا مدیریت شهری نباید محلی مشخص از حاشیه خیابان برای این کار اختصاص تا هر کس به خود اجازه ندهد هر نقطه از خیابان را شخم بزند./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار