مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت : برای اجرای نهضت ملی مسکن در شهرهای مهران و دهلران تا کنون ۴۰۰ هکتار زمین برای احداث مسکن ویلایی اختصاص داده ایم و برای این مهم هیچگونه تغییر کاربری از فضای سبز و آموزشی و... انجام نشده است.
کد خبر: ۱۱۶۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰ 24 May 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ دوستی بیان داشت : سهمیه چهار ساله استان ایلام برای احداث واحدهای پروژه مسکن ملی ۳۲ هزار و ۴۰۱ واحد است که هشت هزار واحد از این تعداد در نقاط روستایی، یک هزار و ۶۸۷ واحد به شکل استیجاری، پنج هزار و ۷۲۹ واحد توسط بخش خصوصی، چهار هزار و ۲۹۶ واحد در بافت‌های فرسوده و ۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد نیز توسط راه و شهرسازی استان احداث می‌شود.

وی افزود : حمل‌ونقل و جابه‌جایی مسافرین استان ایلام در حال حاضر تنها از طریق جاده‌ها میسر است و سهم استان از حمل و نقل هوایی بسیار ناچیز است و در بحث حمل و نقل ریلی متاسفانه تاکنون تلاش‌ها برای اخذ ماده ۲۳ به جایی نرسیده است و دو قطعه ازاحداث راه آهن کرمانشاه به ایلام که آغاز شده بود با کمبود اعتبار مواجه است.

دوستی ادامه داد : خوشبختانه در اواخر سال گذشته چند پروژه بزرگ و مهم جاده ای افتتاح شد و پروژه‌های مهمی هم در حال احداث و تکمیل شدن می‌باشند که قطعاً تاثیر مهمی بر تسهیل تردد و افزایش ایمنی مسیرها خواهند داشت .

وی تاکید کرد : بهره برداری از تونل‌های اول و دوم راه کربلا در مسیر ایلام- مهران، بهره برداری از جاده جدید ایلام به لومار در منطقه چشمه چاهی، افتتاح زیرگذر ارغوان، اصلاح جاده سرابله- آسمان آباد و چهار خطه خروجی شهر آبدانان به سمت مورموری که اخیراً مورد بهره برداری قرار گرفت و تونل بزرگ کبیر کوه با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد در آستانه تکمیل شدن است./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار