طی چند سال اخیر فروش اینترنتی به دلیل دردسرهای کمتری که هم برای مشتری و هم برای صاحبان آن داشته به یکی از محبوب‌ترین روش‌های درامدزایی تبدیل شده‌ است.
کد خبر: ۱۱۶۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳ 19 May 2024

طی چند سال اخیر فروش اینترنتی به دلیل دردسرهای کمتری که هم برای مشتری و هم برای صاحبان آن داشته به یکی از محبوب‌ترین روش‌های درامدزایی تبدیل شده‌ است.

 



با پیشرفت فناوری‌های ارتباطی و خصوصا ظهور گسترده شبکه‌های اجتماعی، شکل جدیدی از فروش در جهان رایج شد که مزایای آن بر فروش سنتی یعنی فروش از طریق مغازه و فروشگاه پیشی گرفت. به عنوان مثال اینکه فروش اینترنتی به صاحب خود و حتی مشتری دسترسی بی‌قید و شرط می‌دهد به طوریکه می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز به آن دسترسی داشته باشند، دردسرهای خرید یا اجاره مغازه را ندارد، در وقت مشتری و صاحب کار صرفه‌جویی می‌کند و... .

 


این شکل از فروش به قدری در جامعه محبوب شده است که حتی بسیاری از فروشگاه‌ها به فکر ایجاد بستر اینترنتی برای محصولات خود افتادند و از این طریق درامد خود را چند برابر کردند. همچنین بسیاری از صاحبان کسب و کار توانستند با افزایش سود خود از فروش اینترنتی، شعبه حضوری خود را نیز افتتاح کنند.

کسب و کارهای اینترنتی همچنین توانستند مخاطب خود را میان زنان خانه‌دار نیز پیدا کنند و آن‌ها را نیز در این شکل از درامدزایی سهیم کنند. از سوی دیگر فروشگاه‌های آنلاین برای بسیاری از صاحبان خود به عنوان شغل فرعی یا شغل دوم محسوب می‌شود به طوریکه در بسیاری از موارد تداخلی با شغل حضوری آن‌‌ها ندارد.

با وجود اینکه فروش آنلاین مزیت‌های زیاد و دردسرهای کمی دارد اما پاگذاشتن در آن بر اساس بستری که برای فعالیت انتخاب می‌کنید مانند سایت، اینستاگرام، تلگرام، بله و... نیازمند دانش کافی است. این دانش هم مربوط به تکنیک‌های فروش است و هم آگاهی از قوانین بستری که قرار است در آن فعالیت کنید. در این گزارش به تکنیک‌هایی می‌پردازیم که فروش اینترنتی شما را افزایش می‌دهد.

مشتری مدار باشید

احتمالا برای شما هم پیش آمده که وارد یک مغازه شدید و فروشنده مشغول چت کردن بوده و در همان حالت به سوال شما پاسخ داده است. این اتفاق به وفور در جامعه ما به چشم می‌خورد چرا که فرهنگ مشتری‌مداری آنطور که باید جا نیفتاده است.

این در حالی است که در کشورهایی چون آمریکا، جلب رضایت مشتری در اولویت صاحبان کسب و کار است چرا که کسب و کار بر محور مشتری می‌چرخد و از دست دادن هر یک مشتری سود کسب و کار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

یکی از معایب فروش حضوری این است که امکان ارتباط چهره به چهره با مشتری را از صاحب کسب و کار می‌گیرد با این حال برای داشتن فروشی موفق و دائمی تلاش کنید از واژگان خوشایند استفاده کنید تا مشتری به شما اعتماد کند.

پرفروش‌ترین محصول خود را نمایش دهید

پرفروش‌ترین محصولات خود را به شکل‌‎های گوناگون به مخاطب یادآوری کنید و تصویر آن را در صفحه اصلی خود سنجاق کنید. این کار نه تنها اعتماد مشتری را به فروشگاه اینترنتی شما افزایش می‌دهد بلکه او را از سردرگمی نجات می‌دهد.

کاربرد محصول را توضیح دهید

توضیح کاربرد محصول باعث ایجاد احساس نیاز در مشتری می‌شود. برای مثال اگر فروشگاه اینترنتی پوشاک دارید در تبلیغ یک مانتو تابستانه بگویید که برای فصل گرما یا مکان‌های رسمی مفید است.

 از جزئیات محصول عکس باکیفیت بگیرید

همانطور که می‌دانید فروشگاه‌‌های اینترنتی امکان بررسی فیزیکی را از مشتری سلب می‌کند بنابراین باید از راه‌های جایگزین برای نشان دادن محصول خود به مشتری استفاده کنید. برای مثال از محصول خود عکس واقعی بگیرید و از تصاویر تزئینی(ژورنالی) استفاده نکنید. همچنین جزئیات محصول خود را به صورت فیلم و عکس به مشتری نشان دهید. این کار باعث می‌شود که مشتری با رضایت بیشتری محصول را بخرد و از خرید خود پشیمان نشود.

بازخورد مشتریان را نشان دهید

پس از اینکه محصول به دست مشتری رسید میزان رضایت او را بپرسید و آن را به دنبال کنندگان خود نشان دهید. همچنین اگر مشتری از محصول شما راضی نبود تلاش کنید تا رضایت او را به دست آورید.

به مشتری ضمانت مرجوع کالا بدهید

امکان برگشت زدن محصول برای فروشگاه شما مزیت محسوب می‌شود. بنابراین تا حد امکان این حق را برای مشتری در نظر بگیرید تا مشتریان شما بیشتر شود.

 مشتریان خود را پشتیبانی کنید

پشتیبانی کردن محصول پیش از خرید و خصوصا پس از آن اعتماد مشتری را به فروشگاه شما بیشتر می‌کند. همچنین اگر حس کردید که به شما بی اعتماد شده است او را درک کنید و به جای بدرفتاری، با انتخاب واژگان مناسب اعتماد او را برگردانید.

نظرات مشتریان را پاسخ دهید

نظرات مثبت و منفی و خصوصا سوالات مشتریان خود را بی پاسخ نگذارید و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ دهید. این یکی از ساه‌ترین اصول مشتری‌مداری است که باعث ایجاد حس ارزشمندی در او می‌شود.

 از هشتگ استفاده کنید

هشتگ‌ کاربردهای مختلفی دارد از جمله اینکه دسترسی مخاطب به محتوای شما را راحت‌تر کرده و محصولات شما بیشتر دیده می‌شوند. برای مثال هشتگ «روسری» مشتریان را سریع‌تر به محصول شما می‌رساند حتی کسانی که فروشگاه اینترنتی شما را نمی‌شناسند.

تخفیف و جایزه بدهید

تخفیف‌ دادن یا جایزه گذاشتن به عنوان یکی از تکنیک‌های بازاریابی محسوب می‌شود و نه تنها باعث افزایش دنبال‌کننده‌های شما می‌شود بلکه آن‌ها را به مشتریان دائمی شما تبدیل می‌کند.

همچنین می‌توانید به شکل دوره‌ای یا در مناسبت‌های خاص، هزینه ارسال محصولاتتان را رایگان کنید. ارسال بن تخفیف از طریق ایمیل نیز یکی دیگر از راه‌هایی است که برای مشتریان جذاب است.

گزینه‌های فروش را محدود کنید

حتی اگر محصولات زیادی برای فروش دارید همه آن‌ها را یک جا ارائه ندهید چرا که انتخاب برای مشتری سخت می‌شود و چه بسا او را از خرید منصرف می‌کند. همچنین پیش از رونمایی از محصول جدید، مشتری خود را برای آن آماده کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار