مدیر کل بحران ایلام گفت: بیشتر برنامه ها و اقدامات ما در موضوع بحران به جای مدیریت ریسک مقابله به محوری است یعنی اینکه بعد از وقوع حادثه و بحران وارد عمل می شویم در حالی که اگر دستگاه های مختلف مرتبط وظایف خود را به درستی انجام دهند وقوع بحران دیگر چندان مخاطره آمیز نخواهد بود.
کد خبر: ۱۱۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 17 October 2015
به گزارش سایت تابناک ایلام ، احمد کرمی  اظهار کرد: تقویت مدیریت ریسک قبل از وقوع حوادث بحرانی سطح تاب آوری و آستانه تحمل و درک مردم از آن واقعه را افزایش می دهد و در عادی شدن اوضاع و شرایط بحرانی تاثیر گذار است.
وی ادامه داد:باید مقوله مدیریت ریسک همراه با شناسایی مخاطرات، پیامدهای آن، آسیب ها و مشکلات ناشی از این مخاطرات قبل از وقوع حوادث بحران زایی چون سیل و زلزله برای کاهش میزان خسارات و عواقب آن در اولویت دستگاه های مرتبط با این موضوع قرار بگیرد.
کرمی تاکید کرد: آموزش دستگاه های متولی همچون شهرداری،راه و شهرسازی،سازمان نظام مهندسی و... در گام نخست ،آموزش ویژه بخشداران و فرمانداران با حضور مدرسان و اساتید مجرب کشور و کارگروه های متولی آموزش های عمومی در بحران از مهمترین برنامه های مدیریت بحران استان است که این آموزش ها در چندین مرحله صورت گرفته است.
وی یادآورشد: البته در مقوله حوادث بحرانی و بلایای طبیعی در کنار آموزش دستگاه های دولتی یادگیری های عمومی و همگانی برای اقشار مختلف مردم از اهمیت زیادی برخوردار است و افزایش آموزش عمومی موجب مرتفع شدن بسیاری از مسایل و مشکلات در مواقع بروز حوادث می شود.
مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت: حوادث و بلایای طبیعی اگر درست و به موقع مدیریت شوند می توانند از یک بحران و چالش به یک فرصت و موقعیت مناسب برای ارتقای کمی و کیفی تجهیزات و امکانات استان تبدیل شوند./ ز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار