مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام گفت: در صورت عدم ثبت اطلاعات ملک، برابر الزامات قانونی، آن واحد مسکونی خالی تلقی شده و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر می‌شود.
کد خبر: ۹۹۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 07 October 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالله بهادری افزود: ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان منجر به ایجادشفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن، اخذ تصمیمات سیاستی صحیح و نهایتاً تسهیل فرآیندخانه دارشدن تمامی اقشار جامعه را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد:چنانچه تمامی املاک کشور در سامانه املاک و اسکان به ثبت برسند، از سواستفاده‌های افراد سودجو و فرصت طلب و فروش یا اجاره یک واحد مسکونی به چند فرد تا حد زیادی جلوگیری خواهد شد.

بهادری گفت: هرزمان که نیاز به اخذ مفاصا حساب مالیاتی برای ملک مورد نظرباشد، مالک آن واحد مسکونی مکلف به پرداخت جرائم مالیاتی در خصوص ملک خواهد بود؛ همچنین از آن‌ها که میزان مالیات مربوطه از شش تا هجده برابر مالیات بر اجاره تعیین شده است رقم مالیات متعلقه بسیار قابل توجه است و همچنین وزارت نیرو نیز طبق قانون مکلف است تعرفه برق این املاک را در بالاترین پلکان قیمتی محاسبه کند.

وی اظهار داشت: برابر الزامات قانونی، واحد مسکونی که در سامانه مذکور به ثبت نرسد خالی تلقی شده و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر و در صورت عدم پرداخت مشمول جرایم مالیاتی می‌شود./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار