رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک گفت: در صورت عادی گرفتن کرونا، پیش بینی می کنیم مجددا در آبان ماه درگیر موج ششم شویم.
کد خبر: ۹۹۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲ 02 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی خانی دخت افزود: در حالی که روند مبتلایان و مراجعین در یک هفته اخیر نزولی شده است، اما بی‌توجهی و عادی انگاری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم همراهی و همکاری مردم در امر واکسیناسیون احتمالا زمینه آغاز پیک ششم را اوایل آبان‌ماه تقویت خواهد کرد.
وی یادآورشد: در صورت مراجعه به موقع مردم به مراکز تجمیعی و دریافت واکسن، حتی با ویروس جدید جهش یافته و در صورت ابتلا، میزان مرگ و میر و شدت بیماری در پیک ششم کاهش قابل توجهی خواهد داشت چرا که در بحث واکسیناسیون هدف اول کاهش مرگ و میر و هدف بعدی کاهش ابتلا است.
وی تاکید کرد: پوشش دهی مطلوب واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۰ سال و تامین دارو کافی، دو عامل اصلی کاهش مرگ و میر بالای ۷۰ سال در پیک پنجم کرونا بود.
دکتر خانی دخت گفت: شواهد حاکی از آن است که پیک پنجم کرونایی به‌ آرامی در حال فروکش کردن می باشد و در روزهای آتی با پایان این پیک مواجه خواهیم شد، اما این امر به معنای پایان ماجرا نیست و همچنان نیز بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک به بیماران کرونایی اختصاص دارد، اما در راستای کاهش بار مراجعین به مراکز درمانی، سانتر اصلی کرونا ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی را دارد و دیگر نیازی به اعزام بیماران به سایر مراکز درمانی نیست اما این شرایط شکننده است و کوچک ترین غفلت موجب افزایش بیماری خواهد شد.
رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک گفت: خوشبختانه هیچگونه مشکلی در تامین واکسن در استان مرکزی وجود ندارد و در حال حاضر در تمام مراکز واکسیناسیون تجمیعی و جامع سلامت استان واکسن های کرونا با برندهای متفاوت موجود است و افرادی که برای تزریق واکسن مراجعه می‌کنند، خود نوع واکسن را انتخاب خواهند کرد، اما تفاوت خاصی در نوع برندها وجود ندارد.
وی افزود: واکسن ها معمولا ایمن هستند و عارضه جدی برای فرد به وجود نمی آورند، لذا واکسن کرونا هم از این قاعده مستثنی نیست و عوارض جدی ایجاد نمی کند از این رو والدین نگرانی در تزریق واکسن کرونا به فرزندانشان نداشته باشند و به صورت کلی هر واکسنی که از سوی سازمان غذا و داروی کشور تایید شود و تاییدیه وزارت بهداشت داشته باشد، مطمئن است و می تواند در نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار