استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت:بخش اعظمی از مصوبات سفر ریاست جمهوری با توجه به ظرفیت بالا استان در حوزه انرژی ( سه درصد نفت و ۱۱ درصد گاز کشور ) بود که با توسعه و سرمایه گذاری در این حوزه، ایجاد بیش از یک هزار شغل در ایلام را شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۹۹۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵ 27 September 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد نوذری افزود:طرح توسعه میدان نفتی چنگوله تا ۶ ماه آینده آغاز می شود 

وی ادامه داد:: اولویت استخدام در شرکت های  پیمانکاری و حوزه نفت و گاز استان با نیروی بومی بوده و همواره در نشست ها بر این مهم تاکید شده است.

نوذری گفت: صدور مجوز ۵۰ هزار سرمایه گذاری برای شرکت پترو پالایش و آغاز عملیات ناحیه پایین دست دهلران از مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به ایلام بود.

وی افزود:ز مجموع ۱۸ طرح نیمه کاره استان، سامانه گرمسیری بعنوان بزرگترین این طرح ها به شمار می آید که فاز اول و دوم آن در استان کرمانشاه و فاز سوم و چهارم آن در ایلام است.

استاندار ایلام مطرح کرد: برای تکمیل فاز سوم و چهارم سامانه گرمسیری ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه جاری امسال و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز در سفر ریاست جمهوری با دستور به رییس سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافت که بطور قطع  رویکرد دولت بر تسریع و بهره برداری این  پروژه کلان در اسرع وقت است.

وی خاطرنشان کرد:بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام با پیشرفت ۹۸ درصدی با تکمیل برخی تجهیزات در آستانه بهره برداری است و بیمارستان ملکشاهی نیز با اختصاص اعتبار لازم حداکثر تا یکسال آینده تکمیل می شود.

وی گفت:تونل کبیرکوه بعنوان یک از مهم ترین پروژه های راهسازی حوزه جنوب استان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که در این سفر برای تسریع در انجام پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد.

استاندار ایلام افزود:ایجاد زیرساخت قطعه نخست، صالح آباد- ایلام - حمیل تا پایان سال ۱۴۰۱، اختصاص بیش از ۱۵۰ میلیارد  تومان برای رفع نقاط حادثه خیز استان تا پایان امسال و تامین ۱۶ هزار واحد مسکن روستایی بهزیستی و کمیته امداد  از دیگر مصوبات سفر رییس جمهوری به ایلام بود.

وی گفت:ایلام تنها مرکز استانی است که راه آهن ندارد که با تخصیص اعتبار در این سفر امیدواریم طی چند سال آینده شاهد این زیر ساخت مهم در استان باشیم.

نوذری مطرح کرد: اربعین علاوه بر معنویت برای رشد اقتصادی استان نیز بسیار تاثیر گذار است و در صورت توجه ویژه می تواند برای استان پیشرفت ایجاد کند.

وی بیان کرد:توسعه میدان نفتی و سرمایه گذاری در این حوزه نیز می تواند فضای کسب و کار در این استان ایجاد کند و به تناسب آن قدرت خرید مردم افرایش یابد./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار