کارگردان فیلم داستانی «سیزدهمین ماه سال» گفت: این فیلم برای اولین بار در ایران با روایت داستانی «دوبل» ساخته شده است.
کد خبر: ۹۹۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰ 26 September 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ وحید اسلامی عنوان کرد: دوبل روایتی است که داستان فیلم تا نیمه خود طی می شود و آنجا که مخاطب گمان می‌برد فیلم تمام شده است، فیلم از اول شروع می‌شود و همان روایت را بی کم و کاست از ابتدا شروع می‌کند در حالی که دیالوگ بازیگران عوض و میزانسن‌ها برعکس می‌شود، روایت پیچیده ای است و مشقات بسیار دارد.

وی بیان داشت: این فیلم داستانی عاشقانه به صورت سکانس پلان، بدون کات گرفته شده است و کار شگفتی است برای همین منظور بازیگران آن هم عمدتاً از تئاتر انتخاب شده‌اند.

اسلامی افزود: «سیزدهمین ماه سال» توانست به جشنواره فیلم اسپانیا راه یابد و به بخش 40 فیلم برتر راه پیدا کند جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلنامه را از آن خود کرد.

این کارگردان ایلامی تصریح کرد: این فیلم در جشنواره لندن هم دیده شد و مورد استقبال قرار گرفت و هم اکنون در جشنواره جهانی هند، در میان پنج هزار اثر ورودی، این فیلم منتخب شده و جز چهار فیلم انتخاب شده برای اکران آنلاین درآمده که هم‌اکنون در حال اکران است.

وی خاطرنشان کرد: این فیلم با امکانات کم و بصورت مستقل و شخصی با هزینه خودم ساخته شده و در این راه در استان هیچ حمایت و سرمایه‌گذاری برای آن نشده است.

او دلیل استقبال از فیلم در جشنواره‌های مختلف را سبک روایت دوبل در فیلم دانست که فیلم را به عنوان یک اثر خاص و جذاب به مخاطب ارائه کرده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار