نماینده مردم استان ایلام از اختصاص ۱۹ هزار و 300 میلیارد در قانون بودجه ۱۴۰۰ برای افزایش آمار ازدواج و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه حاشیه‌نشینی در قالب محرومیت‌زدایی خبر داد.
کد خبر: ۹۹۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ 23 September 2021

به گزارش تابناک ایلام؛علی‌اکبر بسطامی اظهار داشت:  طلاق‌های صوری از سال‌های گذشته به عنوان یک معضل در جامعه رواج پیدا کرده است، کما اینکه پیش از این هم افراد برای بهره‌مندی از خدمات سازمان‌های حمایتی به این امر مبادرت می‌ورزیدند به همین دلیل سن طلاق در کشور به شدت کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ سازمان و وزارتخانه در کشور ماموریت دارند که در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت کنندگفت : یک سازمان یا وزارتخانه مشخصی که به عنوان متولی در این زمینه به مجلس و دولت پاسخگو باشد، وجود ندارد.

بسطامی ادامه داد: مجلس به دنبال راهی برای جلوگیری از طلاق و ازدواج‌های سوری که برای دریافت حقوق مستمری والدین خود هستند، باید باشد.  

وی مطرح کرد: به دنبال این رویه افرادی برای طلاق صوری اقدام کردند که می‌خواستند از حقوق والدین بازنشسته خود که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند، استفاده کنند و این معضل جدیدی بود که در کشور ایجاد شد.

بسطامی گفت: این یکی از مهمترین چالش‌هایی بود که در جامعه ایجاد شده و حتی دامنه آن به بسیاری از مناطق متعصب فرهنگی در کشور نیز کشیده شد که می‌طلبد هم مجلس و هم دولت با برنامه‌ریزی‌های منسجم حداقل مانع از تداوم این معضل شوند.

نماینده ایلام خاطرنشان کرد: در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه کشور و بودجه ۱۴۰۱ مشکلات اجتماعی که در کشور در حال اپیدمی شدن است همچون ازدواج و طلاق صوری را بتوانیم به حداقل برسانیم تا در پی آن شاهد تحکیم بنیان خانواده و حرکت به سمت افزایش جمعیت خانواده‌‌هایی ایده آل مبتنی بر آرمان‌های دینی در سطح ملی باشیم./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار