فرمانده انتظامی استان ایلام تاکید کرد
تدارک ویژه‌ای برای حضور گشت‌های پلیس راهور، گشت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس امنیت عمومی در اطراف مدارس دیده شده است.
کد خبر: ۹۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 23 September 2015

تدارک ویژه‌ای برای حضور گشت‌های پلیس راهور، گشت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس امنیت عمومی در اطراف مدارس دیده شده است.

به گزارش تابناک  ایلام، سردار علی دولتی صبح امروز در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی آغاز سال تحصیلی در جمع مدیران ادارات و نهادهای دولتی بر لزوم آماده‌سازی محیطی امن همراه با آرامش برای خانواده‌ها و دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه در فضای مجازی آسیب‌های مختلفی دانش آموزان را تهدید می‌کند، گفت: متأسفانه برخی دانش آموزان در فضای مجازی به محیط‌هایی وارد می‌شوند که متناسب با سن آنها نیست که بایستی با این مدل از اعتیاد اینترنتی مقابله جدی شود.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی هیچگونه هنجارشکنی را در جامعه برنمی‌تابد، ادامه داد: برابر قانون مصمم هستیم با کسانی که بخواهند امنیت روانی جامعه را در فصل بازگشایی مدارس به مخاطره بیندازند، قاطعانه برخورد کنیم.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه ایران اسلامی با وجود جوانان غیرتمند در جنگ هشت ساله سربلند بیرون آمد ،گفت: امروز وارد جنگی شده‌ایم که دشمنان از طریق امواج و با استفاده از فضای مجازی درصدد از بین بردن هویت و فرهنگ دینی و ملی ما هستند.

دولتی تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی برای رسیدن به مقاصد شومشان قشر دانش آموز و دانشجوی کشور را هدف قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: دانش آموزان یکی از آسیب پذیر ترین اقشار جامعه هستند و تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی می‌تواند اثرات مخرب و جبران ناپذیری بر روی این قشر از جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی آسیب‌های زیادی برای دانش آموزان وجود دارد که باید آنها را در برابر این آسیب‌ها واکسینه کرد، گفت: برخی از این آسیب‌ها حتی از اعتیاد نیز خطرناک‌تر است.

فرمانده انتظامی استان ایلام عنوان کرد: اعتیاد به فضای مجازی یکی از مشکلاتی است که در اثر ناآگاهی و عدم استفاده صحیح از فضاهای مجازی بروز می‌کند که متاسفانه امروزه به طور وسیعی در بین خانواده‌ها رواج پیدا کرده است.

این مسئول اضافه کرد: کاری که برای مقابله با شیوع اعتیاد اینترنتی باید انجام شود فرهنگ‌سازی در بین افراد جامعه ، آموزش استفاده صحیح و بهینه از این فضاها و همچنین شناسایی و آموزش آسیب‌ها و تهدیدات این فضاها است.

دولتی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش اساسی در زمینه فرهنگ سازی برعهده دارد، گفت: آموزش و پروش همچنین نقش مهمی در نهادینه کردن مسائل فرهنگی و ارزشی در وجود دانش آموزان دارد.

وی تصریح کرد: پلیس برای همکاری بیش از پیش با آموزش و پرورش به منظور اطلاع رسانی، آموزش همگانی و نیز کاهش وقوع جرائم در فضای مجازی آمادگی کامل دارد و در تلاش است تا با برنامه‌ریزی لازم تعامل میان پلیس و مدارس نسبت به گذشته بیشتر شده تا دانش آموزان و فرهنگیان با آرامش خاطر به وظیفه اصلی و اساسی که همان تعلیم و تربیت است عمل کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با تاکید بر اهمیت مدیریت فرهنگی برای جوانان گفت: باید سطح آگاهی والدین ارتقا یافته، آموزش مباحث مرتبط با فضای مجازی در مدارس برای ارتقای سواد دانش‏‌آموزان صورت گیرد و از تولید و گسترش شبکه‏‌های علمی و برنامه‏‌های کاربردی بومی و همچنین دانش‏‌آموزان نخبه برای نقش‏‌آفرینی آن‏ها در تولید محتوا حمایت شود.

دولتی با اشاره به استفاده پلیس از ظرفیت پلیس افتخاری در ایام بازگشایی مدارس گفت: تدارک ویژه‌ای برای حضور گشت‌های پلیس راهور، گشت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس امنیت عمومی در اطراف مدارس دیده شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار