مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست مازندران با تأکید بر برخورد جدی با شکار غیرمجاز در استان، گفت: دستورالعملی در ارتباط با صدور پروانه شکار از سوی سازمان حفاظت محیط‌ زیست ابلاغ نشد.
کد خبر: ۹۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 23 September 2015
به گزارش تابناک مازندران ناصر مهردادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان ساری، اظهار کرد: همه ساله پرندگان بسیاری برای زمستان‌گذرانی وارد کشور می‌شوند که شاهد حضور بیشترین جمعیت آنان در میانکاله، فریدونکنار و تالاب‌های مختلف استان سرسبز مازندران هستیم.
وی بیان کرد: مأموران محیط‌ زیست براساس روال سال‌های گذشته در مناطق حفاظت شده به‌ویژه در میانکاله حضور دارند و با بحث شکار غیرمجاز به صورت جدی برخورد می‌کنند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران یادآور شد: همچنین تیم‌های ویژه‌ای در بحث مقابله با شکار غیرمجاز در میانکاله طراحی شد که بالطبع این مشکل را نداریم.
مهردادی تصرح کرد: با توجه به حضور درنای سیبری و پیش‌بینی حضور بیش از 5 هزار قو در تالاب فریدونکنار این نگرانی جهت حفاظت آنان وجود دارد، در این راستا تلاش شده تیم‌های مختلفی را از سایر شهرها به این منطقه اعزام می‌شود، همچنین پیگیری‌هایی از طریق نیروی انتظامی و دادستانی صورت گرفته که امیدواریم امسال مدیریت بهتری در این منطقه لحاظ کنیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره مشاهده خرید و فروش پرنده به‌صورت کشتار و زنده فروشی در بازار فریدونکنار، گفت: این موارد بدون مجوز بوده که امسال هماهنگی لازم با نیروی انتظامی صورت گرفته است.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران افزود: ذهنیت نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها این است که این پرندگان از سایر شهرها مانند فروش ماهی که در فریدونکنار معروف شده که از مکان‌های مختلف امکان دارد با توجه به معروف بودن این بازار انتقال دهند تا به فروش برسانند.
مهردادی خاطرنشان کرد: قصد تکذیب این موضوع را ندارم و قصد ندارم بگویم این پرندگان برای این منطقه نیستند که این موارد به صورت جدی پیگیری می‌شود.
وی در پایان درباره صدور پروانه شکار امسال در استان، گفت: هنوز برنامه‌ای سازمان حفاظت محیط‌ زیست در ارتباط با صدور پروانه شکار ابلاغ نشده که البته این موضوع بستگی به آنفلوآنزای مرغی و نظر سازمان دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
شکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
دوباره گفتید آنفولانزا .وای بر دروغگویان
طبیعت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
صدور پروانه شکار پرنده سلیقه ای نیست همه باید کار قانونی را انجام دهند و باشکارچیان قانونمند لجبازی نکنید و حق شکارچیان مجاز را با دادن پروانه بدهند
شکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
پس چرا جلوی این قاتلین پرندگان مهاجر رانمیگیرید اینان مایه شرم ما ایرانیان هستندشما زورتان فقط به شکارچیان قانونمندی میرسد که اصلا شکار نمیروند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار