جانشین انتظامی استان ایلام با بیان اینکه نقش اصحاب رسانه در تولید امنیت یک نقش بی بدیل و ممتاز است گفت: اصحاب رسانه نقش موثری در پیشبرد اهداف ناجا ایفا می کنند که این تلاش و همکاری بین پلیس و رسانه ها ، موجب ارتقا ضریب  امنیت در جامعه و ایجاد آرامش روانی خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 11 September 2021

به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ "حسین نجفی" در دیدار با مدیر خبرگزاری تابناک در استان ایلام اظهار داشت:رسانه ها به دلیل ارتباط مستقیم و بدون واسطه با اقشار مختلف مردم نقش بسزایی در ایجاد آرامش جامعه دارند که این مهم و افزایش همکاری پلیس با خبرنگاران برای ایجاد محیطی امن در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه امروز به حول و قوه الهی و همچنین تلاش شبانه روزی پلیس، مردم به این نیروی خدمتگزار در جامعه اعتماد دارند افزود:ﻋوامل متعددی بر اﻋتماد به پلیس تأثیر دارند که از جمله مهم‎ترین آن‎ها می‎توان به اقدامات رســانه های ارتباط جمعی اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انتظامی استان ایلام در چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: مهمترین موضوعی که به صورت ویژه به عنوان دغدغه اصلی مردم در دستور کار پلیس قرار گرفته است بحث سرقت بوده که ما در چند ماه گذشته، ۱۴ درصد افزایش کشفیات نسبت به مشابه سال قبل داشته‌ایم .

سرهنگ نجفی یادآور شد: در جرائم خشن نیز کاهش خوبی داشتیم به صورتی که در نزاع دسته جمعی با کاهش ۸ درصدی و در نزاع های فردی شاهد کاهش ۶۲ درصدی بوده ایم و تمامی قتل های صورت گرفته نیز کشف شده اند.

وی به بحث مواد مخدر در استان اشاره کرد و گفت: الحمدالله در این زمینه، استان پاکی هستیم اما افزایش کشفیات همکاران ما نشان دهنده این است که موضوع مواد مخدر می تواند زنگ خطری برای خانواده ها باشد.

جانشین انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با مواد مخدر، ۴۴۵ درصد افزایش کشف داشته ایم به نحوی که پارسال ۱۲۰ کیلوگرم کشف شده اما در همین پنج ماهه ۶۵۸ کیلوگرم کشفیات داشته ایم که می طلبد خانواده ها توجه بیشتری به فرزندان خود داشته باشند.

وی گفت: یکی از اهداف دشمن تاثیر گذاری بر روی جوانان با کارهای ضد فرهنگی همچون اعتیاد و فروش مواد مخدر است، تا بتواند به این وسیله آینده سازان ایران اسلامی را از پیشرفت و تعالی بازدارد.

جانشین انتظامی استان ایلام به کشف سلاح و مهمات در استان اشاره کرد و گفت: ما در ۵ ماهه نخست امسال با افزایش ۶۴ درصدی کشف سلاح جنگی و ۲۳ درصد سلاح شکاری غیرمجاز روبرو بوده ایم.

وی به استفاده ناصحیح از سلاح های مجاز در سطح استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه این سلاح در بعضی از نزاع ها و درگیری‌های فردی و جمعی و همچنین عروسی ها و عزاداری ها استفاده می شود که بایستی این موضوع به صورت ویژه مدیریت و در دستور کار مسئولان، معتمدان ، ریش سفیدان و همچنین اصحای رسانه ها قرار گیرد.

جانشین انتظامی استان ایلام به موضوع کاهش تصادفات در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: در تصادفات وضعیت خوبی داریم و موید آن نیز ۶ درصد کاهش تصادفات در ۵ ماهه امسال بوده است.

وی گفت: در تصادفات برون شهری ۲ درصد ، درون شهری ۷ درصد ، خسارتی ۵ درصد ، جرحی ۷ درصد و در مجموع تعداد تصادفات فوتی ، ۴۰ درصد در درون شهری کاهش داشته ایم.

سرهنگ نجفی افزود: انتظار داریم مسئولانی که وظیفه رفع موانع تصادف  را دارند پای کار بیایند و اگر هر ماه، یک نقطه حادثه خیز در سطح استان برداشته شود می تواند تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات داشته باشد.

وی هوشمندسازی پلیس را یکی از مولفه های اقتدار نیروی انتظامی دانست و گفت: در جرایم سایبری نسبت به سال قبل ۶۷ درصد افزایش کشف داشته ایم.

سرهنگ نجفی با ییان اینکه، امروزه جرائم ما به سمت و سوی مجازی پیش می رود گفت: در نیروی انتظامی نیز سعی شده است که پلیس به سمت و سوی هوشمند شدن و کشف علمی جرایم سوق داده شود.

وی گفت: الحمدالله وضعیت استان قابل قبول است و در تمامی آیتم ها رشد خوبی داشته ایم و در شش ماهه دوم نیز قصد داریم با اجرای طرح های نقطه ای محله محور گام های خوبی را در مقابله با آسیب های اجتماعی برداریم.

جانشین انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد:علاوه بر طرح محله محور، طرح منطقه‌ای نیز با ظرفیت و توان بیشتر در دستور کار قرار دارد و طرح‌های موضوعی نیز در چند ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

وی به تجمیع مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اشاره کرد و گفت : این سامانه در طول شبانه روز فعال است و در هر نقطه از استان ، شهروندان می‌توانند بدون هیچ هزینه ای تماس گرفته و موضوعات مهم و فوری پلیسی خود را اعلام کنند .

جانشین انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر به هم استانیهای عزیز در مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، از مردم عزیز تقاضامندیم نیازهای فوری پلیسی خود را با این سامانه در میان بگذارند.

جانشین انتظامی استان ایلام بیان کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر به هم استانیهای عزیز در مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، از مردم عزیز تقاضامندیم نیازهای فوری پلیسی خود را با این سامانه در میان بگذارند.

سرهنگ نجفی در سخنان پایانی خود با قدردانی از معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام اظهار داشت: سرهنگ فرزاد یاسمی به عنوان معاون اجتماعی به همراه نیروهای تحت امرش یکی از معاونت های موفق و پای کار فرماندهی انتظامی استان ایلام بوده است.

وی گفت: واحدهای مشاوره‌ای در کلانتری‌ها و پاسگاههای انتظامی استان با مدارک عالی حضور دارند و برای حل و فصل پرونده های مختلف خانوادگی، اجتماعی، و... به صورت شبانه روز تلاش می کنند و هدفشان نیز به مصالحه کشاندن این پرونده ها است.

جانشین انتظامی استان ایلام تصریح کرد با تلاش کارشناسان مجرب در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و همچنین مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان ایلام بالای ۷۰ درصد از پرونده ها به صلح و سازش ختم شده است./ع

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار