مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام؛
مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام گفت:از برخی از مسئولان شهرستان های آبدانان و چرداول گله مند هستیم که برای تامین زمین مورد نیاز برای پروژه های ساخت مراکز درمانی ملکی در این شهرستان ها، همکاری لازم را ندارند و بیش از دو ماه است که به دنبال مکاتبات لازم، منتظر جواب این مکاتبه برای پیگیری امورات هستیم.
کد خبر: ۹۹۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ 07 September 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا رمضانی در گفتگو با خبرنگار ما  با بیان اینکه مطبوعات رکن چهارم دموکراسی و چشم بینای جامعه هستند، افزود: مطبوعات و رسانه‌ها عامل پیشرفت جامعه هستند و در هر جامعه‌ای که مطبوعات و رسانه ها فعال تر باشند قطعا آن جامعه پیشرفت و توسعه یافته تر خواهد بود.

وی با اشاره نقش و اهمیت رسانه ها و مطبوعات در راستای ارائه خدمات بهتر به جامعه، ابراز کرد: مطبوعات و رسانه‌ها نقاط ضعف و قوت را می‌بینند و این امر یک نیروی محرکه برای مدیران در راستای ارائه خدمت بیشتر به مردم و جامعه می‌تواند باشد. 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام در ادامه ابراز کرد: در حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی اعتقاد داریم که نسبت‌به سایر استان‌های دیگر کشور از نظر زیرساختی عقب بوده و با نقطه مطلوب فاصله داریم، استان ایلام از معدود استان‌هایی است که بیمارستان ملکی در حوزه تامین درمان اجتماعی ندارد و این عقب‌ماندگی نیز به خود ما بر می گردد که در گذشته کوتاهی هایی در استان شده است و اگر دیگر استان ها از ما جلوتر هستند، به دلیل مطالبه گری و تلاش و کوشش آنهاست.

رمضانی با بیان اینکه ما امروز پیگیر توسعه مراکز درمانی ملکی در شهرستان های مختلف استان هستیم، یادآور شد: قبلا در دو شهرستان استان مرکز درمان تامین اجتماعی وجود داشته است، اما از برخی از مسئولان شهرستان های آبدانان و چرداول گله مند هستیم که برای تامین زمین مورد نیاز برای پروژه های ساخت مراکز درمانی ملکی در این شهرستان ها، همکاری لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه بیش از دو ماه است که به دنبال مکاتبات لازم، منتظر جواب این مکاتبه برای پیگیری امورات هستیم، ابراز کرد: انتظار می رود که مسئولان این شهرستان ها در راستای تسهیل امور هماهنگی و همکاری های لازم را داشته باشند که سه پروژه در سه شهرستان استان راه اندازی شود و این امر در راستای خدمات رسانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی بسیار موثر خواهد بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام با اشاره به ساخت دی کلینیک شماره دو در مرکز استان، ابراز کرد: در حال حاضر این پروژه در مرحله تهیه نقشه می باشد و این مجموعه اتاق عمل، بخش های جراحی و سایر بخش های پیش بینی شده است که برای ارائه خدمات به بیمه شدگان و مردم تا ۱۰ سال آینده جوابگو باشد.

رمضانی با بیان اینکه با تلاش همکاران نیز در شرایط موجود خدمات گسترده ای به جامعه هدف ارائه می شود، گفت: راه اندازی کلینیک مغز و اعصاب در مرکز استان با تامین دستگاه نوار عضله و نوار عصب نقش مهمی در کاهش هزینه های بیمه شدگان دارد و به صورت رایگان انجام می شود، درمانگاه قلب با خریداری دستگاه های اکو و تست ورزش در درمانگاه شماره دو ایلام راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می شود با جذب یک متخصص قلب و افزایش پزشک قلب به ۲ متخصص تعداد زمان های ارائه خدمات به بیماران قبلی در این درمانگاه نیز افزایش یابد، گفت: در بخش چشم پزشکی در استان علاوه بر اتاق عمل که از گذشته فعال بوده، درمانگه سرپایی چشم راه اندازی شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه در بیمارستان شهدای زاگرس علی رغم کمبودها و مشکلاتی که وجود دارد، خدمات بسیاری به مراجعه کنندگان ارائه می شود، ابراز کرد: ما پیگیر حل مشکلات در بیمارستان شهدای زاگرس هستیم و تا زمانی که شرایط را تغییر ندهیم، از پای نخواهیم نشست.

رمضانی با بیان اینکه بیمارستان شهدای زاگرس دارای امکانات بسیاری خوبی برای ارائه خدمات به جامعه هدف است، ابراز کرد: این بیمارستان به صورت هیئت مدیره ای و خودگردان اداره می شود که بحث هزینه ها و حقوق کارکنان و کادر درمانی از درآمد این بیمارستان باید تامین شود و با توجه به تعداد کم تخت ها، درآمد بیمارستان جوابگوی هزینه ها نیست.

وی با اینکه امید است با روی کار آمدن دولت جدید و تغییر سیاست ها در سطح کلان این بیمارستان نیز از شرایط بهتری برای ارائه خدمات به بیمه شدگان بهره مند شود، افزود: از ظرفیت نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی در راستای حل مشکلات قانونی برای اارئه خدمات بهتر در این بیمارستان استفاده می شود و امید است شاهد ارتقای سطح خدمات در این بیمارستان باشیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه برخی کمبودها از جمله سرم نیز ناشی از شرایط کشور است، یادآور شد: در شرایطی که کمیود وجود دارد، میزانی از داروها برای ذخیره استراتژیک پیش بینی می شود و مابقی نیز برای بیماران بستری و بدحال در نظر گرفته می شود که از اولویت بیشتری برخوردار هستند و کمبود برخی از داروها به تبع سهمیه ای است که بیمارستان اختصاص داده می شود.

رمضانی تصریح کرد:با توجه به شرایط شیوع کرونا و افزایش تعداد مبتلایان، مراکز درمانی تامین درمان اجتماعی استان با مراجعه کنندگان زیادی مواجه است و در این بین کمبودهایی نیز ممکن است مشاهده شود، اما لازم است که رسانه ها و مطبوعات در راستای فرهنگ سازی و کمک به مجموعه تامین درمان و کادر پزشکی، همراهی و تعامل لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سه ماه اول سال جاری تعداد ۵۱۱ هزار و ۶۲۹ نسخه برای بیماران سرپایی و بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی تحت پوشش صادر شده است، ابراز کرد: تعداد اسناد بستری در سطح مراکز درمانی در این مدت ۸ هزار و ۷۹۳ سند بوده است.

رمضانی با اشاره به اینکه ۴۸۳ مرکز درمانی در استان طرف قرارداد با مدیریت درمان تامین اجتماعی هستند، ابراز کرد:در حال حاضر ۳ امبولانس فعال در سطح مراکز درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان فعالیت دارند و در حوزه درمان مستقیم ۷ هزار و ۶۷۰ پرونده برای بیماران مزمن در مراکز تحت پوشش و درمانی این مدیریت تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار