مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران از ساخت 17 مدرسه از سوی بنیاد برکت در استان خبر داد و گفت: تعهد خیران مدرسه‌ساز در سال‌جاری 23 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۹۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ 22 September 2015

به گزارش تابناک مازندران قربانعلی شیرزاد در گفت وگو با خبرنگار در ساری با بیان اینکه همکاری بنیاد برکت با نوسازی مدارس از سال 87 طی تفاهم‌نامه‌ای آغاز شد، اظهار کرد: مقرر شد در کشور از سوی بنیاد برکت، 1000 کلاس درس ساخته شود که بعد به احداث هزار مدرسه تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه سهم مازندران قبل از سال 92 احداث دو مدرسه از سوی بنیاد برکت در مناطق محروم روستایی ساری و بهنمیر بود، افزود: سال 92-93 پروژه ساخت مدرسه از سوی بنیاد برکت در مازندران به 17 پروژه افزایش یافت که از این تعداد تا پایان مهرماه امسال هشت مدرسه آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران به استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس مازندران اشاره کرد و گفت: از سال 92 استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس در کشور شروع شد که در همان سال حدود 8 میلیارد تومان اعتبار و در سال 93، 17 میلیارد تومان اعتبار به مازندران تعلق گرفت که اعتبار سال گذشته 14 میلیارد تومان آن اختصاص یافت.

این مسئول ادامه داد: برای استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس امسال 20 میلیارد تومان به مازندران اختصاص داده شد که تاکنون 3 میلیارد تومان آن محقق شده است.

شیرزاد با بیان اینکه در اجرای استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس مازندران بخاری‌های نفتی و گازی جمع‌آوری می‌شوند، بیان کرد: اولویت استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس مناطق سردسیر، شبانه‌روزی، مدارس روستایی و دخترانه است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 2 هزار و 232 کلاس درس مازندران مجهز به سیستم گرمایشی شوفاژ شد.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران با بیان اینکه در اجرای استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس مشکلاتی از قبیل افزایش انشعاب وجود دارد، افزود: نوسازی مدارس نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی با آموزش و پرورش است.

* استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس تا دو سال آینده

این مسئول بیان کرد: در اجرای استانداردسازی سامانه گرمایشی از 10 هزار و 500 کلاس درس که شناسایی شد، 60 درصد کار انجام و بقیه تا دو سال آینده مجهز به بخاری‌های ایمن می‌شود.

شیرزاد با بیان اینکه در اجرای طرح تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس مازندران بنا را بر شروع پروژه جدید نداریم، گفت: اولویت کار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فضاهای آموزشی در مازندران است.

وی با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی مدارس مازندران مورد توجه قرار دارد، افزود: امیدواریم در قانون برنامه ششم طرح تخریب و بازسازی ادامه یابد تا بقیه کلاس‌های تخریبی مازندران بازسازی شود.

* یک سوم کلاس درس مازندران نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران اظهار کرد: یک سوم کلاس درس مازندران نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است.

این مسئول به مدارس غرب مازندران که سال‌های اخیر در برف مورد آسیب قرار گرفتند اشاره کرد و بیان داشت: پروژه‌هایی در مازندران شروع شدند که محل تأمین اعتبار آن از محل حوادث بود که در سال 92 بخشی از اعتبار این پروژه‌ها تأمین شد و سال گذشته اعتبار این بخش 27 درصد تخصیص یافت.

شیرزاد با بیان اینکه پروژه‌های آموزشی آسیب‌دیده در حوادث در حال بازسازی و مقاوم سازی هستند، افزود: با توجه به اینکه منابع مالی این طرح‌ها از محل دیگری تأمین شد تا پایان مهرماه چهار پروژه در شهرستان‌های نور، تنکابن و رامسر آماده بهره‌برداری است و بقیه پروژه‌ها در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی به مشارکت چشمگیر خیران در احداث فضاهای آموزشی در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: مشارکت خیران مدرسه‌ساز در مازندران تعهدشان با اعتبارات دولتی برابری می‌کند.

* تکمیل پروژه‌های دولتی با همکاری خیران مدرسه‌ساز

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران با بیان اینکه در سطح کشور تصمیم بر این است تا پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی توسط خیران تکمیل شود، خاطرنشان کرد: سه پروژه دولتی مدرسه‌سازی در مازندران توسط خیران تکمیل می‌شود.

این مسئول بیان کرد: براساس قانون خیران برای تکمیل پروژه‌های دولتی از تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند و سود تسهیلات را بانک تقبل می‌کند.

شیرزاد با بیان اینکه امسال میزان تعهد خیران مدرسه‌سازی در مازندران رشد داشت، تصریح کرد: تعهد خیران مدرسه‌ساز در سال‌جاری 23 میلیارد تومان است.

وی به هوشمندسازی مدارس و فضاهای آموزشی آموزش و پرورش مازندران اشاره کرد و گفت: سال گذشته هوشمندسازی مدارس به‌طور جدی مورد توجه قرار گرفت که از سوی استانداری بالغ بر یک میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص داده شد که معادل این رقم را خیران مشارکت کردند و 600 کلاس درس هوشمندسازی شد.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران با اعلام اینکه امسال از مجموعه اعتبارات استانی حدود 18 میلیارد تومان اعتبار به نوسازی مدارس استان ابلاغ شد، بیان کرد: در تخصیص اعتبارات استانی نسبت به سال گذشته 23 درصد کاهش داشتیم.

این مسئول میزان اعتبارات ملی را در سال‌جاری نسبت به سال گذشته به مراتب بهتر دانست و گفت: نوسازی مدارس مازندران در طرح تخریب و بازسازی و استانداردسازی رشد قابل توجهی داشت ولی در اعتبارات استانی با کاهش مواجه بود.

* سرانه زیربنای دانش‌آموزی مازندران از سطح کشور کمتر است

وی با اشاره به اینکه در بحث تخصیص اعتبارات استانی در سال گذشته در کشور 57 درصد بوده که این رقم در نوسازی مدارس مازندران 56 درصد بود، اظهار کرد: سرانه زیربنای دانش‌آموزی در سال گذشته در کشور 4/95 مترمربع بود و این میزان در مازندران 4/75 مترمربع است.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران شاخص فضاهای ورزشی و پرورشی مازندران را نسبت به سطح کشور پایین‌تر از استاندارد کشوری دانست و یادآور شد: سرانه فضاهای ورزشی و پرورشی در مازندران به ازای هر دانش‌آموز 10 سانتی‌متر است که از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

این مسئول با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام فضاهای ورزشی آموزش و پرورش مازندران همچنان بر زمین مانده است، افزود: با توجه به اینکه امسال هم اعتباری برای تکمیل پروژه‌های ورزشی و پرورشی مازندران در نظر گرفته نشد و امیدی برای تکمیل آن در سال‌جاری نیست.

شررزاد با اعلام اینکه مهر امسال 48 پروژه در قالب 250 کلاس درس از سوی نوسازی مدارس مازندران تحویل آموزش و پرورش می‌شود، گفت: دو فضای آموزشی و پرورشی ویژه کانون پرورش فکری در شهرستان چالوس است که تا پایان مهرماه امسال تحویل داده می‌شود.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار