در این مدت خیلی‌ها مجبور شدند پشت درهای بسته بمانند تا تخت خالی شود و بتواند امکانات پزشکی را دریافت کنند هر چند توصیه اکید شده است بیماران زمان طلایی را از دست ندهند از دست دادن این زمان ممکن است حتی به گرفتن جان بیمار منجر شود .
کد خبر: ۹۹۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 02 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: برآیند مصاحبه ها و نظرخواهی از بیماران کرونای بستری در بیمارستان های شیراز بیانگر آن است که متاسفانه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به منظور درمان خود دیر به مراکز درمانی و پزشک مراجعه می‌کنند ، وقتی بیمار دیر مراجعه می‌کند، درگیری آن با ویروس بیشتر شده و در نتیجه احتمال بستری شدن آنها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

در روزهای اخیر مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستان های شیراز و دیگر شهرهای فارس روند افزایشی پیدا کرده است و طبیعتا این مراکز با توجه به محدودیت های کادر درمانی و تجهیزات پزشکی، جوابگوی این همه مراجعه کننده به صورت همزمان نخواهند بود.

در این مدت خیلی‌ها مجبور شدند پشت درهای بسته بمانند تا تخت خالی شود و بتواند امکانات پزشکی را دریافت کنند هر چند توصیه اکید شده است بیماران زمان طلایی را از دست ندهند از دست دادن این زمان ممکن است حتی به گرفتن جان بیمار منجر شود .

مراجعه به موقع و تکمیل دوره درمان اولیه

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و نود و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، مراجعه به هنگام به مراکز درمانی و تکمیل دوره درمان اولیه را دو عامل اصلی و مهم در راستای جلوگیری از عارضه و پیشرفت بیماری کووید۱۹ در بیماران کرونایی دانست.

مهرزاد لطفی که پس از بستری چند روزه در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا، به تازگی مرخص شده و هم اکنون در ایزوله خانگی به سر می برد، از طریق ویدئو کنفرانس در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه شرکت کرد و با بررسی آخرین وضعیت کرونا در فارس، مصوبات پیشین این ستاد را ارزیابی و دستورهای لازم را صادر کرد.

او تاکید کرد: داروهای کووید۱۹ که از سوی پزشکان به بیماران مبتلا به کرونا تجویز می شود، باید طبق دستور پزشک تا تکمیل دوره اولیه استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از پذیرش دو هزار و ۱۴۸ مورد جدید بیمار مشکوک به کرونا در مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعته) استان طی روز سه‌شنبه نهم شهریور خبر داد و افزود: همچنان با آمار بالای مراجعه به بیمارستان ها، مراکز درمانی و مراکز ۱۶ ساعته در فارس مواجهیم که این تعداد نشان دهنده شدت بحران کووید۱۹ و ضرورت جدی تر رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم است.

لطفی با تاکید بر اینکه به محضِ بروز علائم، زمان طلایی درمان کرونا را از دست ندهیم و هرچه سریعتر برای درمان اقدام کنیم، از مردم خواست تا با رعایت فاصله فیزیکی با دیگران، استفاده مداوم از ماسک، پرهیز از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و اماکن شلوغ و پُر تردد و همچنین تزریق به موقع واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون، از انتشار بیماری کووید۱۹ جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار