اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز در هفتمین جلسه خود گزارش عملکرد سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران را دریافت و نظرات خود را در خصوص آن اعلام کردند.
کد خبر: ۹۸۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 29 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در جریان هفتمین جلسه خود میزبان «محمد فرجود» مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران برای ارائه گزارش عملکرد این سازمان بودند.

وی در این جلسه گزارشی در محورهای وظایف شهروندی و خدماتی که در حوزه شهروندی به صورت دیجیتال داده شده است و نیز حوزه درون شهرداری و زیرساخت آن، حکمرانی هوشمند و داده و اثرات این محورها بر مدیریت و نگهداشت شهر، ارائه کرد.

وی افزود: حوزه شبکه که ارتباطات بین ساختمان ها و افراد است؛ مرکز داده ذخیره سازی اطلاعات، سخت افزار و تجهیزات برای حوزه آی تی و سامانه های متعددی که در شهرداری‌ست، موضوع اطلاعات مکانی و اطلاعات مبتنی بر مکان در ماموریت‌های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران است.

وی با اشاره به یک شبانه روز فعالیت این سازمان و اعداد و ارقام یک شبانه روز، اظهار داشت: هم اکنون ۲۵ میلیون تبادل داده و تراکنشی را در طول یک شبانه روز در بسترهای اطلاعاتی در شهرداری داریم.

وی گفت: حدود ۱۰ ترابایت داده در روز در شهرداری تهران تولید می شود و شهروندان ۱۲۰ هزار بازدید از سامانه های مختلف نهادهای زیرمجموعه شهرداری در فضای مجازی دارند.

فرجود ادامه داد: در این سازمان طی یک شبانه روز حدود ۱۰ میلیون تصویر در شبکه ها پردازش می شود که از مجموع شهرهای دیگر بیشتر است؛ اتوماسیون اداری در شهرداری حدود ۶۰۰ هزار ارجاع می‌شود و تراکنش کارت بلیط نیز با وجود محدودیت کرونایی، در یک شبانه روز حدود یک میلیون تراکنش بوده است .

مدیرعامل فاوا افزود: همچنین پنج هزار نفر ساعت در یک روز ویدیو کنفرانس در شهرداری تهران داریم .

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۰۰ ساختمان در شهرداری به صورت متصل به هم، و ۲۰ هزار نود شبکه در شهرداری داریم، افزود: رویکرد شهر هوشمند را ادر دوره کاری خود دامه دادیم و اثرات آن در حوزه های مختلف از سلامت تا اشتغال و امید به زندگی دیده خواهد شد.

گزارش های پاورپوینتی با عملکرد مسئولین متفاوت است

«مهدی اقراریان» عضو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به این گزارش به طرح پرسش پرداخت و اظهار داشت: روی کاغذ و گزارش‌های مسئولان، همه چیز زیباست، اما واقعیت های میدان با گزارش هایی که روی پاورپوینت است تفاوت دارد .

وی با اشاره به گزارش سامانه ۱۳۷ و بازدید از این سامانه افزود: دسترسی به بسیاری از مناطق به این سامانه قطع است.

اقراریان خواستار بیان علت قطع دسترسی بسیاری از مناطق به سامانه ۱۳۷ شد.

ارائه گزارش ها چه سودی برای مردم دارد

«ناصر امانی» دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره گزارش سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، خطاب به اعضای شورای شهر گفت: ضرورت گزارش سازمان های شهرداری به شورای شهر چیست؟

وی گفت: نگران هستم که اگر قرار باشد سازمان ها هم به شورا بیایند و گزارش دهند، چند ماه آینده از وقت شورا را باید به این گزارش اختصاص دهیم.

امانی با بیان اینکه تمام این گزارش ها، یک بار قبلا توسط شهردار سابق و یک بار توسط معاونت ها ارائه شده است، افزود: در گزارش تحویل و تحول شهرداری نیز به تفصیل به صورت رنگی به این گزارش ها اشاره شد.

امانی با بیان اینکه این گزارش ها، چه مشکلی از شهر تهران و مردم حل می‌کند، گفت: اگر بنا به ارائه گزارش ها و اطلاع رسانی در این خصوص باشد که چند بار در رسانه‌ها با پروپاگاندا و پول پاشی های فراوان در حوزه روابط عمومی و شرکت پیام رسان و موسسه همشهری، اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد : وقت ارزشمند شورای شهر که هزینه زیادی برای مردم تهران دارد باید مساله های جدی شهروندان را رفع، کار نظارتی شورای شهر را متجلی کند و حرفی از مردم و شورایاری ها باشد.

عضو شورا ادامه‌داد: همچنین گزارش ها باید برای سیاست‌گذاری شهر مفید و موثر باشد و یا مدیران اجرایی و ارشد کشور که در حوزه مدیریت شهری تاثیرگذار هستند به شورا بیایند و بگویند چه کمکی به شهر تهران خواهند کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار