کد خبر: ۹۸۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۷ 28 August 2021

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نقش مهم طرح ۵۵۰هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب در خوزستان در توسعه کشاورزی این استان گفت:دولت سیزدهم برای اجرای گام دوم این طرح عظیم اهتمام و عزم جدی دارد.

سیدجواد ساداتی نژاد روز جمعه در نشست مدیران و معاونان جهاد کشاورزی خوزستان در اهواز افزود:گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان یکی از پروژه‌های مهم است که مطالعات آن در مجموعه جهادکشاورزی آغاز شده و سپس عملیات اجرایی آن انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای گام دوم این طرح به مساحت ۲۵۵ هزار هکتار به ۶۰۰ هزار میلیارد ریال نیاز است ابراز امیدواری کرد در سفر امروز رییس جمهوری به خوزستان که محرابیان وزیر نیرو و میرکاظمی نیز حضور دارند بتوانیم برای تخصیص آب و اعتبار این پروژه به تفاهم نهایی برسیم.
ساداتی نژاد گفت: وزارت جهادکشاورزی اهتمام جدی برای اجرای این پروژه دارد و امیدواریم با دریافت سالانه ۱۵۰هزار میلیارد ریال این پروژه را به سرانجام برسانیم.
وزیرجهادکشاورزی ادامه داد: در صورت اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزارهکتاری، امکان اشتغال ۲۰۰هزار نفر ، تولید سالانه ۳.۵میلیون تن و بازگشت سرمایه به مدت چهار سال فراهم می‌شود.
به گفته وی با اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری، سالانه ۱۵تا ۱۶هزار میلیارد ریال درآمد نصیب کشاورزان خوزستانی خواهد شد.
ساداتی نژاد با بیان اینکه اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری از طرح های اولویت دار و اصلی دولت سیزدهم در خوزستان است افزود: امکان تامین اعتبار این طرح از طریق فاینانس نیز وجود دارد.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی روز جمعه در یک سفر از پیش اعلام نشده به همراه وزیران جهادکشاورزی، نیرو، کشور، بهداشت و درمان و آموزشی و نیز رییس سازمان برنامه و بودجه وارد خوزستان شد و در فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی مورد استقبال استاندار و نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز قرار گرفت.
به گزارش ایرنا گام نخست طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان و ایلام در دی ۱۳۹۲ با تخصیص ۱.۵میلیارد دلار از صندوق ذخیره توسعه ملی شتاب گرفت و در بهمن ۱۳۹۸ در سطح ۲۹۵هزار هکتاری با حضور معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
با اجرای کامل این طرح که در سفر سال ۱۳۷۵ رهبر معظم انقلاب به خوزستان مصوب شد در مجموع ۹ میلیون تن به تولیدات کشاورزی خوزستان افزوده می‌شود.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی، باغی، فرآورده‌های دامی و لبنی، شیلات و عسل مقام نخست کشوری را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار