معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: تاکنون حدود ۷۰ درصد فرهنگیان این استان واکسینه شده اند.
کد خبر: ۹۸۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ 26 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،"مهدی دمنه" درجمع خبرنگاران افزود: از ابتدای واکسیناسیون فرهنگیان در سطح استان تاکنون ۱۳ هزار و ۱۹ نفر معادل حدود ۷۰ درصد واکسینه شده اند که اختلاف زیادی با میانگین کشور ندارد، البته پیش بینی ما بر این است که ۱۰درصد از این قشر در سایر رسته‌ها به جز فرهنگیان واکسینه شده باشند و در حال حاضر در حال انجام پالایش اسمی افراد واکسینه شده هستیم.
وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش اجباری برای واکسیناسیون فرهنگیان اعلام نکرد گفت: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، الزامی برای واکسینه شدن فرهنگیان دولتی وجود ندارد، اما این افراد در زمان آموزش حضوری باید در مدرسه حاضر شوند، همچنین فرهنگیان غیردولتی باید حتما واکسیناسیون را انجام دهند و در غیراینصورت قرارداد مجدد از سوی مراکز با آنها منعقد نخواهد شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان یادآورشد: تاکنون برنامه ای در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان ابلاغ نشده و در صورت اعلام و ابلاغ سیاست، حتما طبق مقررات اقدام خواهد شد.
دمنه اضافه کرد: طبق اعلام آموزش و پرورش باید تمام شرایط و ضوابط بازگشایی مدارس و آموزش حضوری به صورت استاندارد در شرایط کرونایی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و... فراهم شود تا بتوان مدارس را به صورت حضوری برگزار کرد، البته آموزش و پرورش استان مرکزی از مدت ها پیش از ابتدای پروژه مهر، بنابر دستور وزارت آموزش و پرورش آمادگی لازم برای حضور دانش آموزان در مدارس را دارد و برنامه ریزی ها نیز بر همین شکل در حال پیشرفت است.
وی گفت:الزام و ضرورت تزریق واکسن برای دانش آموزان باید از سوی متخصصین درمان بررسی شود اما تاکنون پژوهشی در این رابطه منتشر نشده است.
وی ادامه داد: تاکنون تصمیم مشخصی در رابطه با نحوه بازگشایی مدارس اعلام نشده و مسئولین امر در حال بررسی این مهم هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار