معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: گواهی عرضه مجاز مکمل های ورزشی در داروخانه برای اولین بار در کشور صادر شد.
کد خبر: ۹۸۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵ 24 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: پس از برگزاری وبینار "یافته های نوین در حوزه مکمل های ورزشی" که برای مسئولین فنی داروخانه ها برگزار شد، گواهی های عرضه مجاز مکمل ورزشی برای اولین بار در کشور برای داروخانه های استان مرکزی صادر شد.
وی یادآورشد: برای اولین بار در سطح کشور و در راستای اجرای مصوبات شیوه نامه مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور این مجوز صادر شده و براساس قانون تنها منبع مجاز برای عرضه مکمل‌های غذایی داروخانه‌ها و سپس فدراسیون‌های ورزشی است که می‌توانند مکمل‌های غذایی را در اختیار ورزشکاران قرار دهند، اما باشگاه‌ها حقی برای ارائه مکمل‌های غذایی ندارند.
وی با اشاره به اینکه از این پس در استان مرکزی تنها عرضه مکمل های ورزشی در داروخانه هایی که این گواهی را اخذ کرده باشند مجاز و قانونی خواهد بود، گفت: عرضه مکمل های ورزشی در داروخانه هایی که این گواهی را اخذ نکرده اند تخلف محسوب می شود و با متخلفین طبق قانون برخورد خواهد شد.
دکتر علیمرادیان یادآور شد: در جامعه بخشی از مردم به سبب اعتمادی که به نظارت‌های مسئولان دارند فرزندان خود را به باشگاه‌های ورزشی می‌فرستند، اما ممکن است در این مکان‌ها تحت آموزش‌های نادرست برای مصرف مکمل‌های دارویی و غذایی قرار بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار