یعقوب دبیری نژاد، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس:
تابناک-یعقوب دبیری نژاد، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود در شمشین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: کمبود نیروی انسانی دلیل موجهی برای به خطر انداختن جان آتش نشانان نیست.
کد خبر: ۹۸۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 24 August 2021

 

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، دبیری نژاد اظهار کرد: در متأسفانه از ابتدای شیوع کرونا به اقتضای شرایط و برخی محدودیت ها در مجموعه آتش نشانی بندرعباس شاهدیم، آتش نشانان شریف بندرعباس، علی رغم حضور در صف مقدم ضدعفونی ها و تلاش برای جلوگیری از شیوع کرونا، خودشان به این بیماری دچار شدند و تأسف بیشتر آنجاست که این عزیزان بابت ایام بیماری و قرنطینه بجای مرخصی استعلاجی که حق مسلم هر کارگر و کارمندی در سراسر دنیاست محروم شده و از مرخصی استحقاقی که حق خانواده های این عزیزان است استفاده نموده و همچنین در برخی موارد علی رغم ابتلای برخی آتش نشانان به کرونا همچنان در شیفت های آتش نشانی حضور پیدا کردند تا با نثار سلامتی خودشان، سلامتی و آسودگی خاطر همشهریانمان را فراهم نمایند و این موضوع باعث گلایه مندی و بعضاً، مخفی ماندن بیماری برخی از این عزیزان شد که نتیجه آن ابتلای برخی دیگر از پرسنل بود. 

 

وی افزود: روزی که بنده از این موضوع مطلع شدم قصد داشتم در حضور همکاران عزیزم عرض کنم که اگر حتی جان یک آتش نشان بدلیل عدم اجرای صحیح مقررات اداری و پروتکل های بهداشتی از دست برود، یکایک ما اعضای شورای شهر و مسئولین شهرداری بندرعباس باید در دنیا و آخرت پاسخگو باشیم. 

 

دبیری نژاد ادامه داد: اما متأسفانه در همین لحظه که ما در این سالن نشسته ایم، آتش نشان اصغر عليپور با حال وخيم در بيمارستان بستري است و چند کیلومتر آنطرف تر در روستای ایسین پیکر آتش نشان مرحوم محمد پاکار زاده در حال خاکسپاری است. آتش نشانی که قرار بود شش ماه دیگر بازنشسته شود و فرزندانش گرمای حضور پدر را در خانه احساس کنند امروز باید گرمای زمین قبرستان را حس کنند. 

 

وی تأکید کرد: مدیرعامل جديد آتش نشاني به محض اطلاع از این رویه قول پیگیری و مساعدت دادند، اما از مسئولین امر درخواست دارم ، هرچه سریعتر چاره اندیشی نمایند، چرا که کمبود نیروی انسانی نمی تواند دلیل موجهی برای به خطر انداختن جان آتش نشانان ما باشد. 

 

دبیری نژاد گفت: از طرف دیگر چرا ما در سازمان های مختلف چندین برابر چارت سازمانی نیرو داریم اما در آتش نشانی که مستقیماً با جان شهروندان ارتباط دارد به حدی کمبود نیروی آتش نشان داریم که عزیزان آتش نشان ما همواره برای مرخصی گرفتن حتی استفاده از مرخصی استعلاجی ابتلا به کرونا با چالش مواجه هستند؟

 

وی تصریح نمود: فراموش نکنیم آتش نشانان همچون گذشته آمادگی دارند تا با جانفشانی و انجام شیفت های مضاعف، شرایط را برای آسودگی خاطر و رفع نگرانی همکاران بیمارشان فراهم نمایند تا بدون استرس و دغدغه بر این ویروس منحوس غلبه نمایند و با سلامت کامل به کانون گرم خانواده و محیط کارشان بازگردند.

 

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اذعان نمود: از مدیرعامل جدید سازمان آتش نشانی و هیئت مدیره سازمان درخواست دارم تا بر موضوع کمبود نیروی انسانی که با ارزش ترین سرمایه آتش نشانی بندرعباس است تمرکز نمایند، قطعا شورای شهر نیز آمادگی خواهد داشت تا در راستای ارتقای امنیت و ایمنی شهروندان، حمایت های لازم را انجام دهد. 

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: ضمن آرزوي سلامتي براي آتش نشان عليپور ، از درگاه خداوند متعال برای خانواده آتش نشان مرحوم محمد پاکار زاده، طلب صبر و برای روح آن مرحوم طلب رحمت و مغفرت دارم.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار