رییس اتاق اصناف مرکز استان قم گفت: در تعطیلات هفته گذشته ۹۰ درصد اصناف استان قم محدودیت‌ها را رعایت کرده و فقط ۵ مورد پلمپ داشتیم.
کد خبر: ۹۸۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳ 24 August 2021

به گزارش تابناک قم، حمید خرمی ضمن گرامیداشت هفته دولت، تسلیت ایام محرم و صفر و تقدیر و تشکر از همراهی کسبه و اصناف قم جهت بهبود شرایط کرونایی بیان کرد: اصناف استان از همان ابتدای شیوع کرونا برای مبارزه با این بیماری در صحنه بودند و تلاش داشتند تا تصمیمات ستاد استانی مبارزه با کرونا را عملیاتی کنند.

رییس اتاق اصناف مرکز استان قم افزود: در تعطیلات هفته گذشته ۹۰ درصد اصناف استان قم در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با ستاد کرونا همکاری داشته در حالی که این آمار در کل کشور ۸۰ درصد است.

وی ادامه داد: از ساعت نه صبح که شروع کار کاسبان است با همکاری اداره اماکن، تعزیرات، صمت و بهداشت نظارت داشتیم، به کسانی که تخلف داشتند تذکر می‌دادیم و سعی می‌کردیم پلمپ انجام نشود؛ فقط ۵ مورد پلمپ داشتیم که به دلیل عدم رعایت علی‌رغم چندین مرتبه تذکر بود.

وی با تأکید بر اینکه هر یک از طرح‌هایی که در ارتباط با اصناف ارائه می‌شود دارای ضمانت اجرایی است و با همراهی دستگاه قضا برخوردهای قانونی با متخلفان انجام می‌شود، عنوان کرد: این اقدام صیانت از سلامت مردم بوده و در اولویت است؛ البته در این مسیر، خسارت‌هایی هم به برخی اصناف وارد شد که جبران آن‌ها توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

خرمی از برگزاری جلسات مختلف مجموعه اصناف با دستگاه‌های ذیربط در این ایام خبرداد و در خصوص اقدامات صورت گرفته پیرامون خسارات وارده به صنوف گفت: کلیه خسارات وارده طی کارشناسی‌های صورت گرفته توسط اتاق اصناف ،اتحادیه و کمیسیون نظارت احصاء و به دستگاه‌های مختلف طی مکاتبه‌ای اعلام شد.

وی عنوان کرد: نظارت‌ها به طور مستمر از ابتدای شیوع کرونا بر روند فعالیت اصناف وجود داشته و گزارش‌ها توسط هیئت ‌رئیسه و بازرسین اتاق اصناف ارائه شد. و در این خصوص همراهی خوبی با علوم پزشکی و سازمان بازرسی و اتاق اصناف وجود دارد.

خرمی با اشاره به کمک ۲۰ میلیارد ریالی اصناف قم به آسیب دیدگان ناشی از کرونا در خصوص مهمترین اقدامات در این راستا خاطرنشان کرد: راه‌ندازی کارگاه‌های تولید ماسک ، تهیه بسته‌های معیشتی جهت نیازمندان، تهیه و تدوین طرح "نهضت خدمت‌رسانی بسیج اصناف" در جهت گسترده کردن فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و استفاده از تمام توان بسیج اصناف و اتحادیه‌ها در این زمینه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: مکاتبات با دادستان محترم و اداره اطلاعات درخصوص محکومیت محتکرین اقلام بهداشتی و پیش‌بینی عدم وصول چک‌های صادره باتوجه به شیوع ویروس کرونا، اعلام مکرر موجودی اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در واحدهای صنفی مرتبط به نهادهای متقاضی ذیربط نیز از جمله اقدامات انجام گرفته می‌باشد.

خرمی در راستای بیان خدمات انجام شده ادامه داد: پیگیری موضوع ایجاد بازار فروش اینترنتی توسط واحدهای صنفی تحت پوشش و برگزاری جلسات توسط متخصصان فضای مجازی، پیگیری ثبت نام صاحبان واحدهای صنفی تحت پوشش خانواده‌شان در سایت سلامت وزارت بهداشت ، مدیریت اعتراضات تعدادی از کسبه و متصدیان در ابتدای طرح تعطیلی از دیگر اقدامات است.

وی پلمپ واحدهای صنفی که نسبت به تعطیلی واحد خود اقدام ننموده اند با مشارکت اتاق اصناف و اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی قم را از اقدامات صورت گرفته برشمرد و تصریح کرد: در این دوران همچنین مصاحبه‌های مختلف با رسانه‌ها از جمله صدا و سیما در جهت بیان دغدغه‌ها و مشکلات صنوف و اتحادیه‌ها و مکاتبات مختلف با برخی دستگاه‌ها از جمله اداره مالیات، بیمه، اتاق اصناف ایران و غیره در راستای رفع این دغدغه‌ها صورت گرفت.

خرمی همچنین در رابطه با اقدامات مؤثر مرکز نیکوکاری اتاق اصناف اظهار کرد: از نمونه اقدامات این مرکز می توان به تهیه و توزیع  بسته‌های معیشتی توسط گروه‌های جهادی دوستان مهربان و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ضدعفونی معابر، صنوف و پاساژها و برپایی ایستگاه های عرضه مستقیم ماسک توسط تولیدکنندگان بومی ماسک در سطح شهر اشاره کرد.

وی اضافه کرد: همچنین حضور گروه‌های جهادی در روستاهای قم جهت خدمت‌رسانی از قبیل تعمیر لوازم، تهیه و تحویل وسایل مورد نیاز نیازمندان مانند لوازم خانگی، مشارکت در طرح پایش و نظارت بر صنوف به عنوان سفیران سلامت جهت بررسی رعایت پروتکل های بهداشتی، بازدید از نحوه توزیع کالاهای اساسی در سطح شهر توسط تیم ویژه جهادی بسیج اصناف متشکل از ۲۰۰ نفر و هماهنگی با صنوف مرتبط برای کمک به جوانان جهت ازدواج آسان اشاره کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار