رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری: استان در بحرانی‌ترین شرایط در حوزه بهداشت و درمان قرار دارد.
کد خبر: ۹۸۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷ 22 August 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان که همزمان به صورت ویدئو کنفرانس با ستاد ملی برگزار شد، گفت: از یک سو اجرای طرح واکسیناسیون و از سوی دیگر افزایش تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی فشار زیادی بر کادر بهداشت و درمان وارد کرده است که باید هرچه زودتر این موج شکسته و آرامش حاکم شود.

مجید شیرانی افزود: بزرگترین عامل شیوع کرونا در استان دورهمی‌های فامیلی است.

وی گفت: برای جلوگیری از برگزاری این تجمعات دست‌کم به مدت یک ماه نیازمند نظارت‌های جدی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: استان ما در خصوص شیوع کرونا، بیشترین آسیب را از دورهمی‌ها دیده است و اگر چه دیگر تجمعات و مسافرت‌ها هم در این رابطه تاثیر داشته است، اما نقش دورهمی‌های فامیلی بسیار بیشتر از موارد دیگر است.

شیرانی افزود: با توجه به شرایط بحرانی شیوع کرونا در استان انتظار می‌رود برگزاری هرگونه مراسمات خانوادگی و اجتماعی به مدت یک ماه در استان ممنوع شود.

وی با انتقاد از مطلوب نبودن اجرای مصوبه دو سوم دورکاری کارمندان در شرایط شیوع ویروس کرونا، افزود: تعهد اجتماعی لازم برای اجرای این مصوبه وجود ندارد و به افزایش مسافرت‌ها و دورهمی‌ها منجر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از اختصاص ۴۰ تخت بیمارستان خصوصی پارسیان شهرکرد به بستری بیماران کرونایی خبر داد و گفت: با تصویب ستاد کرونا این ۴۰ تخت به مدت یک ماه در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این جلسه گفت: نظارت بر اجرای صحیح مصوبات ستاد کرونا از جمله منع تردد‌های شبانه‌ها با شدت و جدیت بیشتری پیگیری شود.

جعفر مردانی افزود: همچنان در شرایط بحرانی شیوع کرونا قرار داریم و همانطور که از مردم انتظار داریم پروتکل‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند، از سوی دیگر نظارت‌ها بر جلوگیری از ورود خودرو‌های غیربومی به استان و تردد‌های شبانه تشدید می‌شود.

مردانی با اشاره به تداوم محدودیت ساعت کار بازار در رسته‌های شغلی گروه ۲،۳ و ۴ در وضعیت قرمز شیوع کرونا، گفت: بازار در تمامی شهرستان‌ها از ساعت هشت شب به بعد باید تعطیل شود.

وی گفت: بوستان‌ها باید تعطیل باشد و مکان‌های تفریحی و گردشگری هیچگونه خدماتی به مراجعه‌کنندگان ارائه ندهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و از ایجاد یک بیمارستان ۶۰ تختخوابی صحرایی در استان خبر داد و گفت: تحقق این برنامه در حال پیگیری است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار