استاندار خوزستان گفت: هیات های عزاداری استان در این شرایط سخت کرونایی برای دریافت کالاهای دولتی به عنوان سهم نذورات باید تعهد دهند که بدون انجام پخت و پز و در قالب بسته های غذایی خشک نذر خود را ادا کنند.
کد خبر: ۹۸۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ 17 August 2021

استاندار خوزستان گفت: هیات های عزاداری استان در این شرایط سخت کرونایی برای دریافت کالاهای دولتی به عنوان سهم نذورات باید تعهد دهند که بدون انجام پخت و پز و در قالب بسته های غذایی خشک نذر خود را ادا کنند.

قاسم سلیمانی دشتکی در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی استان کالاهای دولتی را که به عنوان سهم نذورات از سازمان صمت خوزستان دریافت می کند در ازای گرفتن تعهد پخت و پز نکردن به هیات های عزاداری ایام محرم تحویل دهد.

وی گفت: به دلیل شیوع بالای ویروس کرونا و وضعیت خطرناکی که با آن درگیر هستیم هیات های عزاداری برای جلوگیری از ازدحام در صف های طولانی دریافت غذا و رعایت نکات بهداشتی از پخت غذا اجتناب کنند و نذر خود را به صورت بسته های غذایی خشک در بین مردم و نیازمندان توزیع کنند.

استاندار خوزستان بیان کرد: بنا به دستور ستاد ملی کرونا پخت غذا در این شرایط کرونایی از سوی هیات ها نباید انجام شود و از تمامی هیات داران و صاحبان مواکب خواستاریم که تا جای ممکن پخت غذا را انجام ندهند.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: متاسفانه کلیپ ها و تصاویری از ازدحام و صف های طولانی مردم برای دریافت غذای نذری منتشر شده است که باعث نگرانی برای انتشار هر چه بیشتر ویروس کرونا است.

وی گفت: ۲ هزار تن برنج و ۶۰۰ تن مرغ به عنوان کالای دولتی سهم نذورات هیات های عزاداری به استان اختصاص یافته است.

خروج سیمان از خوزستان ممنوع است

استاندار خوزستان تاکید کرد: خروج سیمان از استان تا زمانی که قیمت این کالا در استان ثابت شود ممنوع است و از پلیس راهور نیز درخواست همکاری جهت جلوگیری از خروج هر گونه بار سیمان از خوزستان را داریم.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: متاسفانه خرید و فروش سیمان بدون برنامه ریزی و ساز و کار وارد بورس شد و باعث بی ثباتی قیمت این کالا در بازار استان شده است.

وی گفت: با پیگیری هایی که انجام گرفت مقرر شد که خرید و فروش سیمان در بورس در هفته گذشته لغو شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و همچنان سیمان در بورس عرضه می شود.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: عرضه سیمان در بورس باعث شده تا عاملان زیادی برای خرید سیمان پیدا شوند و هر کس که توانایی مالی بیشتری در هر جای کشور داشته باشد سیمان را خریداری کند و همین موضوع باعث کمبود و افزایش قیمت این کالا در بازار خوزستان شده است.

در ادامه این نشست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار داشت: جوجه ریزی از ابتدای مرداد ماه تا کنون در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد و نسبت به ماه قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.

عبدالامیر نیرومند بیان کرد: با شدت نظارت در سطح استان و توزیع مناسب مرغ در بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز در خوزستان از هر کیلوگرم۴۰۰ هزار ریال به ۳۴۰ هزار ریال کاهش یافته است که با ورود مرغ تولید شده در مرداد ماه به بازار قیمت بیش از این هم کاهش می یابد.

وی گفت: خوشبختانه ۱۳۴ مرغداری غیر فعال در استان با همکاری استانداری خوزستان دوباره به چرخه تولید بازگشته اند و تولید مرغ را آغاز کرده اند ، تولیدات این مرغداری ها در بهبهود تولید و عرضه مرغ در خوزستان بسیار اثرگذار خواهد بود.

خوزستان با دارا بودن سه کارخانه سیمان یکی از قطب های تولید این کالا در استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار