مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با توجه به ظرفیت فراوان استان مرکزی در حوزه دارا بودن اماکن و بناهای تاریخی میزان بودجه تخصیصی به منظور مرمت آنها پاسخگوی نیاز استان نیست.
کد خبر: ۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶ 03 March 2015

سیدمحمد حسینی در نشست کمیسیون فرهنگی شواری اسلامی شهرستان ساوه با اشاره به نبود بسترهای لازم در راستای بهره‌برداری از ویژگی تاریخی این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه ساوه یکی از شهرستان‌های دارای قدمت زیاد در استان مرکزی است و با دارا بودن ویژگی‌های فراوان در حوزه ابنیه تاریخی به سبب عدم هماهنگی دستگاه‌ها و مشکلاتی نظیر کمبود اعتبارات کافی هنوز به طور شایسته از تمام ظرفیت‌های آن استفاده نشده است.

وی افزود: در میان تمامی ابنیه تاریخی این شهرستان مسجد جامع دارای ارزش تاریخی فراوان بوده و با تزریق اعتبار لازم به منظور مرمت و احیاء آن می‌توان قدمی بزرگ در راستای تحول در جذب گردشگر برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی تصریح کرد: به منظور مرمت این بنای تاریخی بودجه‌ای بالغ بر 200 میلیارد ریال نیاز است که در صورت تامین اعتبار لازم می‌توان گامی در راستای صیانت از این ارزش تاریخی برداشت.

حسینی با اشاره به ایجاد فضاسازی مناسب در سطح این شهرستان گفت: متاسفانه با توجه به این ظرفیت‌های فراوان در این شهرستان بسترهای کافی به منظور جذب گردشگر وجود ندارد که نیاز است با انجام فضاسازی‌های لازم زمینه را برای حضور توریسم فراهم کنیم.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که تعداد 2هزار بنای تاریخی در استان مرکزی موجود است اما با توجه به این تعداد اعتبار تخصیص به منظور مرمت آنها کمتر از 40 میلیارد ریال است که این رقم مناسبی برای ظرفیت استان مرکزی نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی تصریح کرد: حراست از اماکن و بناهای تاریخی یکی از وظائف ملی ما محسوب می‌شود چراکه هرکدام از این بناها زبان ناطق تاریخ بوده و برای نسل بعدی روایت‌گری می‌کنند.

حسینی با اشاره به فرهنگ‌سازی گفت: با انجام کارها و اقدامات فرهنگی نیز می‌توان تعامل دیگر دستگاه‌های استانی را به منظور جلب در صیانت از بناهای تاریخی جلب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار