جانشین انتظامی استان ایلام:
سرهنگ نجفی ابتکار و خلاقیت را ویژگی شاخص کار درمعاونت اجتماعی خواند و گفت:با انجام فعالیت‌های آموزشی می‌توان خیلی از آسیب‌ها را درجامعه کاهش داد.
کد خبر: ۹۸۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰ 15 August 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ حسین نجفی، جانشین انتظامی استان ایلام در نشست تخصصی با کارکنان معاونت اجتماعی، بیان داشت: اگر حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی براساس مدیریت مبتنی بر دانش و علم ساماندهی شود، قطعا در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر خواهد بود.

او اظهار کرد: اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی – آموزشی معاونت اجتماعی، باعث شده است که رفتار و نگرش مردم درمقابل جرایم و بزه کاری‌ها تغییر داشته باشد.

جانشین انتظامی استان ایلام رویکرد اجتماعی پلیس در کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی را ارزنده و تاثیر گزار عنوان کرد و گفت: آگاهی بخشی به جامعه هدف، اجتماعی کردن موضوعات مختلف نتایج خوبی بدنبال داشته که در این راستا سایر نهاد‌ها ومتولیان امور فرهنگی باید بخوبی ایفای نقش کنند و نیروی انتظامی را در برقرای و حفظ نظم و امینت آرامش در جامعه یاری کنند.

سرهنگ نجفی، با بیان اینکه که معاونت اجتماعی تکیه گاه فرماندهی و پل ارتباطی بین مردم و پلیس است، افزود: وقتی سطح آگاهی افراد در جامعه ارتقاء یابد به راحتی هر خبری را که دارای منابع معتبر نباشند، نمی‌پذیرند و آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند، که خود این امر باعث جلوگیری از شایعه پراکنی و ایجاد جو ناامنی درجامعه و افکار عمومی می‌شود.

جانشین انتظامی استان ایلام، نفوذ به لایه‌های اجتماعی را، اثرگزار دانست و تصریح کرد: مردم بزرگترین سرمایه‌های اجتماعی ناجا محسوب می‌شوند، لذا جلب اعتماد عمومی وتقویت سرمایه‌های اجتماعی، پلیس را به اهداف عالیه، که همانا امنیت و آرامش روانی جامعه است نزدیک خواهد کرد.

او ابتکار و خلاقیت را ویژگی شاخص کار درمعاونت اجتماعی خواند و ادامه داد :با انجام فعالیت‌های آموزشی و مشارکتی می‌توان خیلی از آسیب‌ها را درجامعه کاهش داد.

سرهنگ نجفی در بخش دیگری از سخنان خود، نقش رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم و اثرگذار دانست و خاطر نشان کرد: گاهاً درج یک تصویر یا خبر در رسانه‌ها می‌تواند تغییراتی را در رفتار و افکار عمومی جامعه به سوی یک امر مطلوب یا منفی سوق و هدایت کند و آگاهی بخشی به مردم این بستر را فراهم می‌کند تا قدرت تشخیص داشته و هر خبری را نپذیرند.

جانشین انتظامی استان در پایان یادآور شد: امنیت اجتماعی می‌تواند زمینه آرامش فکری و روانی افراد را فراهم کند و نبود آن هم بستری خواهد شد برای احساس ناامنی، استرس و دلهره که متعاقب آن باید منتظر کاهش شور نشاط و ضریب شادابی اجتماع باشیم./ح 

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار