آسیب های مهاجرت بی رویه به استان البرز
استانی که خود کمبودهای بسیاری داشته و از نبود زیرساخت ها رنج می برد، باید بخش مهمی از داشته هایش را هم با مهاجران تقسیم کند.
کد خبر: ۹۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 21 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: استان البرز و به ویژه مرکز این استان به دلیل همجواری با پایتخت آسیب های بسیاری را متحمل می شود.
یکی از مهمترین این آسیب ها، سیل مهاجرت های بی رویه به استان البرز است.
استانی که خود کمبودهای بسیاری داشته و از نبود زیرساخت ها رنج می برد، باید بخش مهمی از داشته هایش را هم با مهاجران تقسیم کند.
اما اگر بدانیم بخش زیادی از این مهاجران اتباع کشورهای دیگر و به ویژه افغانستان هستند، مشکلات دو چندان می شود.
بر اساس آماری که امروز خسرو ساکی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در اختیار اصحاب رسانه قرار داد، 24 هزار نفر از اتباع خارجی به ویژه افغانستان در سال تحصیلی پیش روی، از امکانات آموزشی و کلاس های درس استان البرز استفاده خواهند کرد.
نکته جالب توجه این است که این تعداد هر سال افزایش می یابد، به صورتی که سال گذشته حدود 19 هزار و 500 دانش آموز تبعه خارجی در مدارس البرز حضور داشتند و امسال بیش از 4 هزار نفر به تعداد آنها افزوده شده است.
این در حالی است که استان البرز از نظر زیرساخت های آموزشی با مشکلات بسیاری روبه رو بوده و حتی در سال تحصیلی قبل، عزیز اکبریان نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی هشدار داده بود که احتمال برگزاری مدارس سه شیفته در این شهرستان وجود دارد!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار