محمد صالح هاشمی گلپایگانی :
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت:گشت ارشاد مسئولان مستلزم برنامه‌ریزی است .
کد خبر: ۹۸۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ 14 August 2021
به گزارش تابناک کردستان، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان که با حضور مسئولان و اعضای این ستاد در سالن جلسات فنی و حرفه‌ای بهاران سنندج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ایام محرم اظهار داشت: در مرکز امر به معروف با یک دوگانگی روبه‌رو هستیم به نحوی که اصل هشتم قانون اساسی به امر به معروف اختصاص داده شده و از سویی دیگر با گذشت بیش از چهل سال از انقلاب، برخی افراد این اصل را نقض کرده و با آن مخالف هستند.

وی افزود: باید بتوانیم در یک محیط سالم و آزاداندیشانه با خبرنگاران و اصحاب رسانه در تعامل باشیم.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر تصریح کرد: فلسفه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه با استفاده از کرسی‌های آزاد اندیشی مطرح شود.

وی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر این آمادگی را دارد که فضای فکری را برای افراد صاحب نظر فراهم کند.

هاشمی‌گلپایگانی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک اصل فرهنگی در کشور است، اظهار کرد: هدف از اجرای این فریضه صرفا مبارزه با عفاف و حجاب نیست و باید در راستای مبارزه با فساد فعالیت داشته باشد.

وی لازمه گشت ارشاد مسئولان را مستلزم سازوکار برنامه‌ریزی شده در آن حوزه دانست و بیان کرد: خبرنگاران می‌توانند به مطالبه‌گری‌ها در جایگاه خودش با در نظر گرفتن اصول خاص آن بپردازند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر با اذعان به اینکه برخی از بی‌قانونی‌ها بعضا باعث بروز مشکلات زیادی در کشور شده است، تصریح کرد: طلایه داران را باید در راه‌اندازی تشکل‌های مردمی فعال کنیم.


وی عنوان کرد: متاسفانه دائماد برخی خودسری‌ها و خودرای‌بودن‌ها در مواجه با برخی مسائل در کشور در حال انجام بوده که نیازمند اعمال قوانین از طرف مسئولان است.

هاشمی‌گلپایگانی یادآور شد: اگر امروز مشکل پوشاک و لباس داریم باید صنف تولیدکنندگان پوشاک را در کشور با حمایت تقویت کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار