رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یکهزار و ۲۶۷ تخت برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این استان تجهیز و برای درمان اختصاصی افراد مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۸۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ 14 August 2021

به گزارش تابناک لرستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دکتر " محمد رضا نیکبخت" اظهار داشت: از مجموع تخت های اختصاص یافته به بیماران کووید ۱۹ در استان یکهزار و ۱۳۵ تخت عادی و ۱۳۲ تخت ویژه ستند.

وی بیان کرد: اکنون ۱۲۷ تخت عادی و چهار تخت ویژه بیماران کرونایی در سطح استان خالی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در برخی از شهرستان های استان مشکلی برای تخت خالی وجود ندارد افزود: در شهرهایی مثل بروجرد مشکلاتی وجود دارد که یک بیمارستان دیگر نیز در این شهرستان به بیماران کرونایی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: ۲۱ هزار و ۵۷۳ آمپول رمدیسیور در استان موجود است که این میزان معادل مصرف هشت تا ۹ روز در استان است و این در حالی است که در روزهای پیک مصرف روزانه ۲ هزار و ۸۲۷ آمپول رمدیسیور در استان مصرف می شود.

نیکبخت گفت: سرم نیم لیتری و یک لیتیری به اندازه مصرف ۱۷ روز در استان موجود است و ۲۹ دستگاه اکسیژن ساز در لرستان نصب شده است و ۳۰۰ کپسول اکسیژن نیز در استان خریداری شده است.

مجموع جان‌ باختگان این ویروس به ۲ هزار و ۵۲ نفر رسیده است و مجموع بیماران کووید ۱۹ در لرستان به ۱۴۴ هزار و ۸۹۶ نفر رسید.

 شهرستان‌های ازنا، دورود، چگنی، خرم‌آباد، پلدختر، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و بروجرد در وضعیت قرمز و رومشگان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار