رییس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام گفت: تعمیرات اساسی این مجموعه مطابق برنامه از پیش تعیین شده و با رعایت تدابیر مربوط به اجرای پروتکل های بهداشتی از ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ آغاز می شود.
کد خبر: ۹۸۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰ 13 August 2021

به گزارش  تابناک  ایلام، مسعود مرشدی اظهار داشت: تعمیرات اساسی پالایشگاه های گاز کشور به صورت دوره ای و عمومی سالیانه با هماهنگی دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در فصول گرم سال با برنامه ریزی از پیش تعیین شده انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی تضمینی برای تولید پایدار گاز برای جامعه هدف در فصل سرما است، افزود: هدف از انجام تعمیرات اساسی، نوسازی و آماده به کار تجهیزات فرآیندی پالایشگاه برای بالا بردن قابلیت اطمینان دستگاه ها و تولید مستمر، شامل نوسازی و بازسازی تجهیزات ثابت و دوار، تعمیرات پیشگیرانه تجهیزات برقی و ابزاردقیق می باشد.

رییس تعمیرات پالایشگاه گاز ایلام با بیان اینکه از مهرماه سال گذشته جلسات متعددی با واحدهای مختلف برگزار شده و ضمن نهایی سازی فعالیت ها، نسبت به سفارش گذاری موارد مورد نیاز نیز اقدام شده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود شیوع ویروس کرونا و بمنظور حفظ سلامتی کارکنان، با هماهنگی با واحد HSE تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شده است.

مرشدی با بیان اینکه در تعمیرات اساسی امسال بیش از یک هزار و ۶۰۰ تجهیز در بخش های مختلف مورد تعمیر قرار می گیرند، یادآور شد: در بخش تجهیزات ثابت حدود ۷۰ تجهیز شامل انواع ظروف، برج ها، مخازن، فیلترها و مشعل ها، تجهیزات دوار بیش از ۱۰۰ تجهیز از جمله انواع پمپ ها، کمپرسورها، فن ها و دمنده های هوایی مورد تعمیرات قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: همچنین تجهیزات برقی بیش از ۲۰۰ تجهیز شامل انواع تابلوها، رله ها ، الکتروموتورها، تجهیزات ابزار دقیق بیش از یک هزار تجهیز شامل انواع سوئیچ ها ترانسمیترها و نشان دهنده ها، شیرآلات حدود ۳۰۰ شیر از جمله شیرهای کنترلی، شیرهای اطمینان، دستی و برقی مورد بازرسی، تعمیر، تست و کالیبراسیون قرار خواهند گرفت.

وی به پیش بینی های انجام شده برای تعمیرات امسال اشاره کرد و گفت: نوسازی ۹ خط واحدهای شیرین سازی، انجام ۱۰ طرح اصلاحی، رفع نشتی خطوط، رادیوگرافی ۶۰۰ اینچ قطر رادیوگرافی مربوط به خطوط آمین، تست جامع شبکه برق اضطراری، لایروبی فشارشکن‌ها و مخازن مسیر انتقال آب به پالایشگاه و سایر موارد مصوب از جمله مواردی هستند که در تعمیرات اساسی امسال مورد توجه قرار می گیرند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار