کد خبر: ۹۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 21 September 2015
عضو شورای شهر کرج گفت: 200 دستگاه اتوبوس درکرج به کتاب‌های مرتبط با موضوعات شهری مجهز شده است.

فاطمه اسکندری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: ارتقای فرهنگ مطالعه در هرجامعه به برنامه‌ریزی‌های مستمر و طولانی مدت نیاز دارد و نمی‌توان انتظار داشت در مدت کوتاهی همه اقشار جامعه کتابخوان شوند.

وی ادامه داد: همه دستگاهها و ارگان‌ها در خصوص توسعه فرهنگ کتابخوانی مسئول هستند و باید درحد وسع و توان خود در این زمینه گام بردارند.

این مسئول گفت: فرایند کتابخوان کردن افراد باید از دوران کودکی آغاز شود و برای تحقق این هدف والدین و رسانه‌های جمعی از جمله صدا و سیما بسیار تاثیر گذار هستند.

وی اظهار کرد: علاوه براین مدارس نیز می‌توانند با برنامه‌ریزی منسجم، زمینه مطالعه کتاب‌های غیردرسی را برای دانش‌آموزان مهیا کنند و مانع ازآن شوند که آنها تنها به خواندن کتاب‌های آموزشی و درسی محدود شوند و طعم واقعی مطالعه را نچشند.

اسکندری در ادامه با اشاره به تلاش مجموعه مدیریت شهری برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در میان مردم گفت: شهرداری سالانه مبلغی را برای خرید کتاب در موضوعات مرتبط با مسائل شهری ازجمله فرهنگ شهرنشینی هزینه می‌کند و دراختیار دستگاه‌ها و عموم مردم قرار می‌دهد.

عضو شورای شهر کرج در پایان گفت: علاوه براین امسال 200 دستگاه اتوبوس به کتاب‌های مرتبط با موضوعات شهری مجهز شده‌اند تا مردم بتوانند در طول سفرهای درون شهری خود از مطالعه این کتاب‌ها لذت ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار