مدیر کل بحران استانداری ایلام خبر داد؛
مدیر کل بحران استانداری ایلام گفت: تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی این استان در سال جاری به مدت سه سال به دلیل تداوم خشکسالی و افزایش خسارت ها، امهال می شود.
کد خبر: ۹۸۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳ 11 August 2021

به گزارش تابناک ایلام؛  آیت قیصربیگی از ابلاغ تصویب نامه هیات وزیران به دستگاه های اجرایی در خصوص کمک به آسیب دیدگان بخش کشاورزی ناشی از خشکسالی خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰ کارگروه موضوع بند (خ) ماده (۳۳) قانون موظف است در شهرستان هایی که سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته اند و توسط سازمان مدیریت بحران کشور اعلام شده مشمولین واجد بهره‌مندی از امهال تسهیلات موضوع این تصویب نامه را به بانک های عامل معرفی کنند.

وی افزود: بانک های عامل موظف هستند بر طبق این بخشنامه ضمن بخشودگی سود، کارمزد و جرایم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی که در سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ دچار خشکسالی شده اند و سررسید بدهی آنها در سال ۱۴۰۰ است، اصل تسهیلات دریافتی را به مدت سه سال امهال کنند.

مدیرکل بحران استانداری ایلام با عنوان این مطلب که بخشنامه اخیر برای طی کردن فرایند قانونی و اجرا به جهاد کشاورزی استان ابلاغ شده است، یادآور شد: البته بر اساس بخشنامه مذکور مشمولان تصویب نامه های قبلی در خصوص امهال تسهیلات بند (خ) ماده (۳۳) از شمول این تصویب نامه خارج هستند.

قیصربیگی با تاکید بر اینکه پیگیری‌ها و برآوردهای انجام شده نشان می‌دهد استان ایلام در صدر استان های آسیب دیده از خشکسالی در کشور قرار گرفته است، اظهار داشت: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور استان های ایلام، چهار محال بختیاری، کرمانشاه و هرمزگان با ۱۰۰ درصد خشکسالی در صدر استان های کشور قرار گرفته اند.

وی همچنین از اعطای تسهیلات قرض الحسنه بانکی برای جبران خسارت ناشی از خشکسالی آسیب دیدگان بخش کشاورزی در این بخشنامه خبر داد و گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی برای کل کشور نیز از طریق بانک های عامل و با معرفی جهاد کشاورزی با ضمانت زنجیره ای برای جبران خسارت ناشی از خشکسالی سال آبی جاری به آسیب دیدگان بخش کشاورزی پرداخت می شود که در این زمینه بدهی و معوقات و چک برگشتی احتمالی آسیب‌دیدگان به بانک ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

وی خواستار تعیین به موقع ذینفعان مشمول تسهیلات مذکور توسط جهاد کشاورزی و بانک های عامل استان شد و تاکید کرد: بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران مقرر شده است مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه ای از محل منابع بند (م) ماده ۲۸ قانون الحاق به منظور تامین آب کشاورزی اضطراری در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و نیرو قرار گیرد که دستگاه های متناظر در استان باید پیگیر جذب این اعتبارات باشند.

قیصربیگی ادامه داد: مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در استان موظف هستند گزارش عملکرد این تصویب نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ستاد مدیریت بحران استان ارسال کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار