رییس دانشگاه علوم پزشکی:
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: شرایط مراکز بیمارستانی استان بغرنج شده و تمام ظرفیت بستری ها تکمیل و دارو و تجهیرات پزشکی بیماران و کادر درمان با سختی در حال تامین است.
کد خبر: ۹۸۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴ 10 August 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر محمد کریمیان  در جلسه فوق العاده کرونای استان ایلام اظهار داشت: اگر برخی مراکز درمانی مداوای سرپایی وجود نداشت، بیمارستان ها پاسخگوی تعداد بیماران بستری نبودند و ظرفیت بیمارستان ها فقط برای بیماران باحال با وضعیت وخیم است که اکنون این ظرفیت ها با توجه به کثرت بیماران پر شده است.

وی افزود: نکته مهم و حائز اهمیت اینکه بسیاری از بیماران دیر برای مداوا مراجعه می کنند و این موضوع نگران کننده احتمال افزایش تعداد بستری های بدحال و مرگ مبتلایان را بیشتر کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه توان کادر درمان به علت افزایش تعداد بیماران و بستری ها تحلیل رفته است، تاکید کرد: مردم باید در همان روزهای ابتدایی ابتلا به ویروس برای مداوا اقدام کنند تا از تعداد جمعیت بستری ها کاهش یابد.

کریمیان به موضوع واکسیناسیون واکسن کرونا به عنوان یک ظرفیت مهم مقابله با ویروس هم اشاره و اضافه کرد: روزانه بیش از چهار هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق می شود که در صورت همکاری ادارات و فرمانداری ها در تامین مکان و تجهیزات مورد نیاز امکان افزایش این مقدار به پنج هزار دُز در روز وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز گفت: میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک در استان به زیر ۴۰ درصد رسیده است و با وجود شیوع ویروس کرونا از نوع دلتا اما بیشتر مردم نسبت به رعایت شیوه نامه ها توجه و اهتمام لازم را ندارند.

دکتر جمیل صادقی فر یادآور شد: میزان مرگ و میر در مردادماه در مقایسه با تیرماه سه برابر شده است که در میان متوفیان افراد جوان با سن کم هم دیده می شوند و میزان بستری های روزانه سه رقمی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۵ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است، گفت: در میان افراد بستری یا فوت شده افرادی که واکسن زده اند کمتر از سایر کسانی هستند که واکسن را دریافت نکرده اند و مردم در سنین تعیین شده سامانه و گروه های شغلی از پیش مشخص شده برای دریافت واکسن اقدام کنند چرا که تزریق همگانی واکسن میزان ابتلا و همه گیری ویروس را کاهش می دهد.

صادقی فر گفت: باتوجه در پیش بودن اربعین باید میزان سهمیه واکسن کرونا در استان ایلام به صورت ویژه افزایش یابد و همچنین در ماه محرم هیات های مذهبی مکلف به پیروی از دستورالعمل ها و مصوبه های ستاد ملی و استانی کرونا هستند و هیات های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی و تبلیغات اسلامی بر فعالیت هیات ها ناظر خواهند بود.

وی تاکید کرد: استان ایلام در وضعیت بسیار بدی از پیک کرونا قرار دارد که اگر وضعیت به همین منوال کنونی پیش برود، بدون شک روزهای بسیار تلخ تری را در پیش رو خواهیم داشت که برای جلوگیری از وخیم تر شون شرایط مردم نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ‌ماسک و تزریق واکسن اهتمام داشته باشند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار