رکورد جانباختگان کرونا با ثبت سه فوتی در کیش از ابتدای همه گیری این ویروس روز گذشته دراین جزیره شکسته شد.
کد خبر: ۹۸۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ 10 August 2021

طبق اعلام مرکز توسعه سلامت کیش سه مرد ۳۹، ۵۹ و ۸۳ ساله در این جزیره بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

کیش از مرداد امسال متلاطم ترین وضعیت خود از نظر روند ابتلا و فوتی ها را تجربه می کند به طوریکه در ۱۹ روز گذشته از این ماه آمار فوتی ها از ۲۳ نفر ابتدای شیوع همه گیری اکنون به ۴۱ نفر رسیده است.

با افزایش رود ابتلا به ویروس کرونا در کیش از ابتدای مرداد ماه ۱۴۰۰ این جزیره در برخی از روزها شاهد فوت ۲ نفر از کیشوندان بود اما در روز گذشته ثبت سه فوتی رکورد تازه ای از این آمار در کیش بر جا گذاشت.

سخنگوی شورای سلامت کیش در این ارتباط با تایید ثبت سه فوتی در روز گذشته اظهار داشت: هر سه جانباخته با علائم سرفه، ضعف و بی حالی، تنگی نفس، کاهش سطح هوشیاری در بیمارستان بستری شده و ۲ تن نیز دارای بیماری زمینه ای فشار خون و دیابت بودند.

محمدرضا رضانیا افزود: تاکنون تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در کیش به ۴۱ نفر رسید و علاوه بر آن تمام بیماران در تماس با بیمار مثبت از خانواده درگیر این بیماری شده اند.

وی اضافه کرد: از خصوصیات مهم سویه دلتا، سرایت پذیری بسیار زیاد نسبت به سوش‌های قبلی است، بنابراین ابتلای بیشتر رخ خواهد داد و افراد با بیماری سخت هم در بین آن‌ها بیشتر خواهد بود و تعدادبیشتری هم فوت می‌کنند.

رضانیا یادآور شد: علائم عمده ویروس دلتا آبریزش بینی، گلودرد و تب بوده و با سایر علائم نظیر سرفه، بدن درد، سردرد، تنگی نفس و مشکلات گوارشی نیز ظاهر می شود.

سخنگوی شورای سلامت میش گفت: در مجموع توصیه کلی رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از شرکت در مجالس و مراکز پرازدحام، استفاده از ماسک در خارج از منزل، مراجعه به موقع به پزشک و تهویه مکان‌هایی که افراد حضور دارند، است.

با توجه وضعیت قرمز کرونایی و افزایش شمار فوتی ها ، اعمال محدودیت های شدید در این جزیره از روز یکشنبه ۱۷ مرداد آغاز شد که شامل تعطیلی سه روزه تمامی گروه های شغلی ۲، سه و چهار، ممنوعیت یک هفته ای تردد خودروهای شخصی از ساعات ۲۳ تا چهار بامداد و دور کاری هفت روزه ۷۰ درصدی کارکنان ادارات، ارگان ها و شرکت ها است.

همچنین براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در کیش ادارات، شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف براساس آیین نامه شهرهای قرمز ستاد ملی کرونا مکلف به اجرای دورکاری ۷۰ درصد از نیروهای خود هستند.

ممنوعیت تردد شناورهای مسافر بری از مبادی ورودی به جزیره کیش، فعالیت بیرون بر مراکز پذیرایی شامل رستوران ها و کافی شاپ ها به مدت یک هفته از دیگر مصوبات کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مبارزه با کرونای جزیره بوده که اجرای آن از روز یکشنبه آغاز شده است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ دوشنبه ۱۸ مرداد در این جزیره هفت هزار و ۲۴۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۷۲ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

اکنون ۵۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند که چهار تن در روز گذشته بستری شده اند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار