احیای بوستان‌های از دست رفته، از آن دسته خبر‌های خوشی است که قمی‌ها را امیدوار میکند، همچنین افزایش فضا‌های تفریحی و ایجاد شهربازی و فضا‌های سبز جدا از انرژی مثبتی که راهی روح و تن قمی‌ها میکند، خبر از رضایت چندین برابری گردشگران آینده این شهر میدهد.
کد خبر: ۹۸۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۸ 03 August 2021

به گزارش تابناک قم، هر شهری جاذبه خاص خودش را دارد، جاذبه‌ای که گردشگران را ترغیب به سفر و البته شهروندان را ترغیب به ماندن میکند. جاذبه زیارتی، تاریخی، تجاری و... البته در کنار جاذبه ذاتی هر شهر و منطقه‌ای، عوامل مهم دیگری هستند که بار اصلی راضی نگه‌داشتن شهروندان و گردشگران را به دوش میکشند؛ عواملی، چون زیباسازی شهری، نوسازی و بهسازی خیابان‌ها و کوچه‌ها و فضا‌های تفریحی.

ساده به نظر میرسد، اما شهری که با کمبود فصای تفریحی و گردشی مواجه باشد، هر قدر هم از نظر وجود جاذبه‌های دیگر غنی باشد، از دید گردشگران و حتی شهروندان شهری مرده و آرام به نظر میرسد که توانایی راضی نگه‌داشتن مردم را ندارد.

شهر قم شهری با جاذبه زیارتی و شهری کهن‌سال با جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده و سالانه میزبان ۲۰ میلیون گردشگر از اقصی نقاط کشور و جهان است. مسلما چنین شهری بایستی همگام با جهان پیشرفت کند و تمامی نیاز‌های مردم را پاسخگو باشد تا بتواند رقم گردشگران و رضایت شهروندان را افزایش دهد. اما تا کنون متاسفانه اینطور نبوده و نارضایتی از کمبود فضا‌های تفریحی در قم گله همیشگی شهروندان و گردشگران بوده‌است.

حسن طلایی عضو شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به کمبود فضا‌های تفریحی و گردشگری در این شهر، گفت: متاسفانه امکانات و زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری شهر برای افزایش ماندگاری زائرین در قم طی سال‌های اخیر کافی نبوده است.

با از بین رفتن چند بوستان معروف قم، بوستان‌هایی که معمولا شب‌های تابستان جای سوزن انداختن نداشت، گویا انرژی هم در میان مردم از بین رفت و بدتر از همه باعث عدم تخلیه شور و نشاط و تفریح جوانان قمی شد.

پس از آن هم با جلوگیری و سخت‌گیری‌های غیر ضروری در خصوص ساخت اماکن تفریحی در این شهر، نارضایتی مردم بیش از پیش بالا گرفت و متاسفانه این سخت‌گیری‌ها جز افزایش گله‌مندی مردم هیچ بازتاب دیگری نداشت.

با این حال طلایی، عضو شورای اسلامی شهر قم نوید اتفاقات خوش را میدهد، اتفاقات خوبی که در باب افزایش اماکن تفریحی در این چندماه اخیر در قم رخ داده‌است.

وی اظهار کرد: شورای پنجم براساس چشم‌انداز و برنامه قم ۱۴۰۰ پروژه‌های تفریحی و گردشگری قابل توجهی را در دستور کار اجرای مدیریت شهری قرار داد که بخشی از آن‌ها به افتتاح رسیده و بخشی نیز در مسیر اجرا قرار دارد.

طلایی افزود: پس از راه‌اندازی پروژه‌های تفریحی مختلف، شهرداری طی یک پروژه سرمایه‌گذاری احیای شهربازی ۷۲‌تن را در دستور کار دارد و به همین منظور اقدامات اولیه برای جذب سرمایه گذار پروژه انجام شده و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی در مجاورت میدان ۷۲ تن آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

احیای بوستان‌های از دست رفته، از آن دسته خبر‌های خوشی است که قمی‌ها را امیدوار میکند، همچنین افزایش فضا‌های تفریحی و ایجاد شهربازی و فضا‌های سبز جدا از انرژی مثبتی که راهی روح و تن قمی‌ها میکند، خبر از رضایت چندین برابری گردشگران آینده این شهر میدهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار