از اینرو ضرورت دارد دستگاههای نظارتی ،خصوصا دادستان ایلام و سازمان بازرسی استان به صورت جدی به موضوع افتتاح زودهنگام بیمارستان 376تختخوابی ایلام ورود کرده و با ممانعت از افتتاح نمایشی وزودهنگام آن ،مانع از تحمیل یک هزینه سنگین بر مردم وبهداشت ودرمان استان شوند.
کد خبر: ۹۸۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ 27 July 2021

تابناک ایلام ::پایان دولت ها بیشتر به روزهای پایانی یک مزرعه صیفی یا باغ شباهت دارد ،مزرعه ای که با اتمام چیدن محصول از سوی صاحب آن رها می شود و ساکنین روستای مجاور می توانند باقیمانده محصولات رها شده را برای خود چیده ودر پایان نیز احشام خود را برای تعلیف راهی آن نمایند !

متاسفانه در نظام سیاسی کشور ما نیز وضع به گونه ایست که در روزهای پایانی عمر دولتها ،خصوصا در چهارساله دوم ،مدیران دولت را به حال خود رها می کنند ،برخی دریافت مجوزهای آن چنانی را دنبال کرده ،عده ای آخرین تلاش ها را بر استخدام نورچشمی ها متمرکز کرده و اگر هم دولت بعدی از غیر همفکرها باشد ،دولت مستقر سیل افتتاح های نمایشی را به راه می اندازد تا دولت بعدی تا ماهها چیزی برای ارایه دادن نداشته باشد !

درست همانند همین رفتاری که در روزهای پایانی دولت تدبیر وامید با پروژه ها وطرح های نیمه تمام می شود ،طرح هایی که سالهاست خاک می خوردند و از دستور کار خارج شده بودند ،اما به یکباره در روزهای پایانی دولت از میان طرح های آماده افتتاح و بهره برداری سر بیرون می آورند !

موضوعی که در کنار فشار به دولت آینده برای تکمیل و رفع نواقص آن ،دود ناشی از نمایشی و افتتاح غیر واقعی آن به چشم مردمی می رود که سالها در انتظار افتتاح آن طرح ،گوششان به اخبار رسانه ها و  چشمانشان به دست مسئولین وقیچی شدن روبان قرمز این طرح ها در مناسیتهای ملی بود !

بیمارستان 376تختخوابی ایلام یکی از این پروژه هاست ،پروژه ای درمانی که  حدود ده سال از کلنگ‌زنی آن می گذرد و بنا بود بخش عظیمی از مشکلات حوزه درمان استان ایلام را مرتفع سازد ، اما متأسفانه این پروژه نیز همانند هزاران پروژه زخمی شده در گیر ودار خشکسالی های پی در پی اعتباری گرفتار و با اعتبارات قطره چکانی روندی لاک پشتی را طی می کند .

درحالیکه براساس آنچه که ملموس است ،این مرکز درمانی در حوزه زیر بنایی تکمیل نشده و قطارساختمان سازی و آماده سازی زیرساخت های آن به ایستگاه پایانی نرسیده است ،مرغ آقایان وزارت نشین هوای این بیمارستان را کرده ودر نظر دارند تحت عنوان یک پروژه نکمیل شده ،آن را به مردم  استان و افکارعمومی قالب نمایند !

براساس اخبار واصله، مدیران ارشد وزارت بهداشت در نظر دارند در روزهای پایانی عمر دولت تدبیر وامید ،پروژه تکمیل نشده بیمارستان 376تختخوابی ایلام در بانه جو را افتتاح کنند ،افتتاحی نمایشی که به دلیل نواقص زیربنایی و عدم تکمیل واحدهای تخصصی وامکانات وتجهیزات پزشکی و حتی وضعیت راه دسترسی آن، نمی تواند تامین کننده نیازهای درمانی مردم استان باشد .

بدیهی است افتتاح نمایشی و شتاب زده و فاقد توجیه این بیمارستان بعنوان یک مرکز درمانی شاخص نمی تواند نیازهای مردم استان در حوزه تخصصی درمانی را تامین نماید ،بلکه به دلیل خارج شدن آن از زمره طرح های در دست احداث ،امکان تخصیص بودجه واعتبارات برای تکمیل را از دست خواهد داد ودر آینده مشکلات جدی را بر مردم استان تحمیل خواهد کرد .

از اینرو ضرورت دارد دستگاههای نظارتی ،خصوصا دادستان ایلام و سازمان بازرسی استان به صورت جدی به موضوع افتتاح زودهنگام بیمارستان 376تختخوابی ایلام ورود کرده و با ممانعت از افتتاح نمایشی وزودهنگام آن ،مانع از تحمیل یک هزینه سنگین بر مردم وبهداشت ودرمان استان شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار