مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت:نرخ ولادت در استان نسبت به چهار ماهه اول سال گذشته هفت درصد کاهش دارد.
کد خبر: ۹۷۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ 19 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ سید محمدعلی تقوی در حاشیه دیدار با فرماندار دهلران  اظهار داشت: از ابتدای صدور کارت ملی هوشمند در استان تاکنون کارت ملی هوشمند برای ۹۵ درصد مردم استان صادر شده است.

وی افزود: مراحل ثبت نام پنج درصد باقیمانده و اقدام برای صدور کارت ملی آنها تا پایان سال تکمیل می شود.

مدیرکل ثبت احوال ایلام تاکید کرد: بیش از ۲۵۰ خدمت در قالب ملی تعریف شده است که مردم در آینده از مزایای آن بهره مند می شوند.

تقوی از کاهش ولادت در استان خبر داد و یادآور شد: نرخ ولادت در استان نسبت به چهار ماهه اول سال گذشته هفت درصد کاهش دارد.

وی اضافه کرد: پایین آمدن نرخ باروری، کاهش ازدواج ، افزایش طلاق و نوع نگرش مردم به تک فرزندی از مهمترین عوامل کاهش نرخ ولادت در استان هستند.

مدیرکل ثبت احوال ایلام یادآور شد: خوشبختانه در استان ایلام نرخ ازدواج سال جاری نسبت به چهار ماهه اول سال گذشته از رشد هشت درصدی برخوردار است.

فرماندار دهلران هم به اهمیت کار ثبت احوال اشاره کرد و افزود: آمار و اطلاعات ثبت احوال نقشه راهی برای تصمیم گیری های آینده است.

مجید عسگری با اشاره به وسعت شهرستان خواستار راه اندازی نمایندگی ثبت احوال در بخش های دشت عباس و سراب میمه شد و بر ضرورت تامین نیروی انسانی مورد نیاز آنها هم تاکید کرد.

وی با اشاره به صدور ۲۷ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در شهرستان گفت: تاکنون ۷۵ درصد مردم دهلران از شناسنامه مکانیزه برخوردار شده اند.

فرماندار دهلران همچنین از صدور ۳۰ هزار جلد کارت ملی هوشمند در این شهرستان خبر داد و افزود: ۸۰ درصد مردم صاحب کارت ملی هوشمند شده اند./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
با پوشک خداتمنی ،شیرخشک پیامبر تمنی،وبقیه اجناس امام تمنی انتظار دارین مردم مثل موش تولید مثل کنن ،
Hgk
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
بهتر این نسل باید منقرض شه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار