معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:
معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از اهدای بیش از ۳۰۰ جلد کتاب نفیس و نیمه نفیس از کتابخانه‌ی شخصی خود به کتابسرای اداره کل خبر داد.
کد خبر: ۹۷۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ 17 July 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ یونس قیطانی معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، عنوان کرد: در راستای ترویج و توسعه ی فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهادینه کردن فرهنگ اهدای کتاب بیش از ۳۰۰ جلد کتاب نفیس و نیمه نفیس در موضوعات ادبی، هنری، کلیات، فرهنگ نامه، مرجع و نیز مجلات تخصصی ادبی به کتابسرای اداره کل اهدا شد تا در اختیار جوامع هدف قرار گیرد.

سراینده مجموعه شعر«چکمه های چرکین» بیان داشت: کتاب به عنوان کالایی فرهنگی متاسفانه در میان جامعه مهجور افتاده و از سبد خانوار حذف شده و ضروری است نهضتی در راستای تقویت فرهنگ کتابخوانی بیش از پیش راه بیفتد.

قیطانی با اشاره به پایین بودن سرانه ی کتابخوانی در جامعه تصریح کرد: دوری خانواده‌ها و حضور حداکثری در فضای مجازی ضمن ایجاد آسیب‌های جسمی موجب فراموش شدن از یار مهربان و دوری از آن شده است و رونق مراکز فرهنگی و کتاب خانه ها و پاتوق های کتاب ضرورتی فرهنگی است.

وی از خانواده‌ها و اولیاء تربیتی تقاضا خواست با اهدای کتاب های مازاد به عنوان هدایایی فرهنگی؛نقش مهم و موثری در بالندگی فکری و فرهنگی و شخصتی مخاطبان ایفا کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار