نماینده موسسه خیریه عترت بوتراب در استان ایلام:
بیگ زاده نماینده موسسه خیریه عترت بوتراب در استان ایلام از مشارکت در ایجاد بیش از ۱۹۰ طرح اشتغال زایی و کارانگیزی برای خانواده‌های نیازمند از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۹۷۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 12 July 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالکریم بیگ زاده نماینده موسسه خیریه عترت بوتراب در استان ایلام از مشارکت در ایجاد بیش از ۱۹۰ طرح اشتغال زایی و کارانگیزی برای خانواده‌های نیازمند این استان در قالب کارانگیزی و بسته تشویقی به خانواده‌ها از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

او بیان داشت: از این تعداد کار انگیزی پرداخت شده که به صورت کمک بلاعوض بوده است ۱۰۰ مورد آن در اردیبهشت ماه امسال اجرایی شده و ۹۰ مورد آن نیز حداکثر تا پایان شهریورماه اجرایی خواهد شد.

بیگ زاده  با عنوان اینکه ورود موسسه بوتراب به موضوع اشتغال و کارانگیزی نیازمندان و مددجویان امسال برای نخستین بار صورت گرفته است تاکید کرد: این تعداد طرح کارانگیزی برای زنان سرپرست خانوار دارای فرزند یتیم، فرزندان این خانواده‌ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی عضو این خانواده‌ها و از طریق کمک‌های بلاعوض ایجاد شده اند.

او با عنوان اینکه مبلغ پرداختی و مشارکت برای ایجاد هر شغل بین ۵ تا ۶ میلیون تومان بصورت بلاعوض بوده است افزود: این شغل‌ها اغلب مشاغل کوچک خانگی همانند تهیه و پخت غذا و مواد خوراکی، بسته بندی، تهیه نان خانگی، خیاطی، پرورش مرغ و بوقلمون، سبزی خرد کنی و دیگر شغل‌های کوچک خانگی بوده و هدف از اجرای این طرح ایجاد انگیزه در خانواده‌ها برای کار و فعالیت بوده است.

نماینده موسسه خیریه عترت بوتراب در ایلام مطرح کرد :  از آنجایی که سقف کمک‌های بلاعوض این موسسه در زمینه کارآفرینی محدود بوده است، مشاغل ایجاد شده با همکاری و مشارکت خانواده‌های نیازمند و نیز همکاری و مشارکت کمیته امداد امام خمینی «ره» بوده است به صورتی که کمیته امداد به هریک از این خانواده‌ها که آمادگی اجرای طرح‌های اشتغال زایی داشته باشند ضمن ارائه مشاوره شغلی به خانواده‌ها به آنان تسهیلات قرض الحسنه مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها را پرداخت خواهد کرد.

او با عنوان اینکه توانمندسازی خانواده‌ها یکی از برنامه‌های مهم این موسسه برای خانواده‌های نیازمند است اظهار کرد: به همین خاطر کارانگیزی و کمک به مشاغل خانگی به عنوان یکی از برنامه‌های توانمندسازی مورد توجه قرار گرفته است.

بیگ زاده  با عنوان اینکه خانواده‌های مورد حمایت موسسه عترت بوتراب به عنوان مددجو از حمایت‌های کمیته امداد نیز برخوردار هستند و ما در ارائه خدمت به این خانواده‌ها از حمایت‌ها و مشاوره‌های این نهاد نیز استفاده میکنیم یادآور شد: کمک‌های بلاعوض موسسه بوتراب به این خانواده‌ها نه به عنوان ایجاد طرح و شغل بلکه به عنوان کارانگیزی و ایجاد انگیزه در این خانواده‌ها که از لحاظ درآمدی ضعیف هستند برای تشویق به کار و فعالیت صورت می‌گیرد.

او خاطرنشان کرد:  هم اکنون ۶۳۰ خانواده نیازمند در این استان که دارای بیش از هزار فرزند یتیم هستند از حمایت‌های متنوع موسسه عترت بوتراب برخوردار هستند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار