تابناک-سخنران مطرح کشوری گفت: زندگی ائمه سراسر درس های بزرگی است که باید آن را یاد بگیریم.
کد خبر: ۹۷۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ 11 July 2021

حجت الاسلام والمسلمین مهدی یادگاری سخنران مطرح کشوری در گفتگو با خبرنگار تابناک در بندرعباس اظهارداشت: زندگی ائمه و اهل بیت علیهم السلام حاوی درس های بزرگی است که فراگیری آن ها می تواند ما را برای سعادت بسیار کمک کند.


وی افزود: امام جواد علیه السلام در بین اهل بیت علیهم السلام معدن جود و سخا بودند و از این باب به جواد معروف شدند به این معنا که دارای جود هستند و جود با کرم تفاوت دارد و تفاوت آن این است که کرم به بخششی گفته می شود که هم اندازه با دارایی خود است به عنوان مثال به همان میزان که برای خود غذا داری به سائل هم ببخشی اما جود بخشش بیش از اندازه ی خود است یعنی بیش از آنچه که خودت داری به دیگری ببخشی.

 

حجت الاسلام یادگاری تصریح کرد: اهل بیت علیهم السلام در یک جاهایی قدرت نه گفتن ندارند و آن هم جایی است که سائل یا گدایی دست نیاز به سوی آن ها دراز کند لذا تمام تلاش خود را برای اجابت او به کار می گیرند.


وی تاکید کرد: امام رضا علیه السلام زمانی که در خراسان بودند متوجه امری در مدینه می شوند و به امام جواد علیه السلام که آن زمان کودک بود نامه می نویسند که شنیده ام اطرافیان و درباریان هنگامی که می خواهند تو را از قصر خارج کنند از درب پشتی قصر این کار را می کنند تا ازدحام جمعیت اذیتت نکند.


یادگاری بیان کرد: جالب است که امام رضا علیه السلام در نامه می نویسند که تو را قسم به حقی که بر گردنت دارم از دری برو که سائلین و گدایان بیشتری سر راهت نشسته باشند تا بیشتر بتوانی کمک کنی.


وی خاطرنشان کرد: اهل جود 3 شاخصه اصلی دارند که این ها در امام جواد علیه السلام و اهل بیت به وفور یافت می شود؛ اول اینکه بیش از خود به فکر دیگران هستند؛ دوم اینکه به دنبال انتقام از دیگران نیستند و سوم اینکه خود به دنبال نیازمندان می روند تا به آن ها کمک کنند.

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار