نماینده ولی فقیه در استان ؛
امام جمعه ایلام گفت: البته دولت در شرایطی نیست که روی زیرساخت ها کار کند و با روی کار آمدن دولت آینده هم به این سرعت شدنی نیست، هر چند باید ببینیم رویکرد جدید دولت آینده چه خواهد بود، طبیعتا انتظار بر این است در دولت جدید فرصت اشتغال جوانان فراهم آید.
کد خبر: ۹۷۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 07 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام الله نور کریمی تبار  در دیدار با جمعی ازجوانان روستای هفت چشمه و بررسی مشکلات و خواسته های آنان، با اشاره به بحث پرداخت وام به واجدین شرایط در راستای اشتغالزایی، اظهار داشت: کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد علوی به واجدین شرایط و کسانی که به دنبال اشتغالزایی هستند، وام پرداخت می کنند و ما هم می توانیم هماهنگی های لازم در این زمینه را با مسئولین مربوطه انجام دهیم.

وی افزود: هفت چشمه به عنوان روستایی که در مدخل ورودی شهر است مقداری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، در حال حاضر بسیاری از روستاها مشکل آب شرب دارند، و با تانکر برایشان آب می برند، مخصوصا امسال که آب بسیاری از چشمه ها خشک شده و یا کمتر آب دارند.

امام جمعه ایلام گفت: برای زیرساخت های روستای هفت چشمه باید کارهای انجام بگیرد، البته دولت در شرایطی نیست که روی زیرساخت ها کار کند و با روی کار آمدن دولت آینده هم به این سرعت شدنی نیست، هر چند باید ببینیم رویکرد جدید دولت آینده چه خواهد بود، طبیعتا انتظار بر این است در دولت جدید فرصت اشتغال جوانان فراهم آید.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: استان ایلام جزء استانهایی است که در آمار بیکاری وضعیت نامطلوبی دارد، هر چند در آمارهای رسمی که می دهند این آمار پایین است، در آمار رسمی اگر در طول هفته کسی دو ساعت در مغازه پدرش شاگردی کند و یا یک روز کارگری کند، جزء اشتغال محسوب می شود و یا اگر کسی از سر نا امیدی دیگر سراغ کار نرود، از آمار افراد جویای کار حذف می شود، لذا آماری که به طور رسمی و با شاخص هایی که دارند،اعلام می کنند با این چیزی که در کف جامعه است، متفاوت است.

وی بیان کرد: استان ما استان کوچکی است و زمینه اشتغال در آن وجود دارد، آمار بیکاری مربوط به همه جا است و فقط مختص به هفت چشمه نیست، به عنوان مثال در بین خانواده های شهدا و ایثارگران بیش از ۵ هزار جوان داریم که اسمشان برای اشتغال ثبت شده است.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه افزود: انتظار جوانان انتظار به حقی است و نظام باید برای آنها اشتغالزایی داشته باشد، موانعی هم که تا الان وجود داشته است از قبیل تحریم و یک بخشی هم ضعف مدیریت برخی مدیران بوده است، بعضی نگاهشان به آمریکا بود که بیاید و مشکلات ما را حل کنند که در نهایت زمان را گرفتند و کاری هم انجام ندادند.

امام جمعه ایلام در پایان خاطرنشان کرد: وعده ی الهی بر این است که همراه با سختی آسانی است، به اندازه ی کافی سختی ها را تحمل کردیم، انشالله به دنبال این برای مردم آسانی بیاید و مشکلات رفع شود، خداوند هست و این وعده ی الهی است./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناقد سرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
حاجی چه عجب یه مسئولی هفت چشمه را بزبان آورد ؟
کی گذرت به آنجا افتاده
خدا کنه شعار نباشه و اهل عمل باشی ،
خدا وکیلی کلاوپین خیلی محرومه انگار جزو ایران نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار