معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی گفت: در سه ماهه نخست سالجاری از ۹۸۸۰ واحد صنفی بازرسی و ۸۶۶ پرونده تخلف تشکیل شد.
کد خبر: ۹۷۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴ 06 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، محمد جواد قربانیان افزود: رصد و پایش بازار همواره یکی از اصلی ترین وظایف بازرسان این سازمان بوده و در بازرسی از صنوف و سایر واحدهای مرتبط ضمن بررسی قیمت ها و فاکتورها موارد مذکور بررسی و با متخلفین به شدت برخورد می شود.
وی یادآورشد: به منظور رفاه حال همشهریان و با هدف جلوگیری از تخلفات احتمالی درخصوص مایحتاج ضروری در سه ماهه نخست سالجاری از۹۸۸۰واحدصنفی در سطح استان مرکزی بازرسی بعمل آمده و۸۶۶ واحد متخلف شناسایی شدند .
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی در زمینه موارد تخلف واحدهای متخلف نیز گفت: اکثر تخلفات صورت گرفته گرانفروشی ، عدم درج قیمت ، کم فروشی ، تعطیلی خودسرانه ، عدم صدور فاکتور بوده و ارزش ریالی تخلفات صورت گرفته ۲۶۴ میلیارد ریال بوده است .
قربانیان درباره مشارکت های مردمی نیز گفت: در سه ماهه ابتدایی سالجاری۱۱۷۳ مورد گزارش به ستاد خبری سازمان ارسال شده که از این تعداد ۱۰۰۸ مورد تلفنی ، ۱۲۴مورد حضوری و ۴۱ مورد کتبی بوده و ۲۴۷ پرونده تخلف براساس گزارشات واصله تشکی و متخلفین به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.
وی درخصوص عمکرد سازمان در حوزه قاچاق کالا نیز گفت: در سه ماهه نخست سالجاری ۲۰۱۵ مورد بازرسی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا صورت گرفته و ۱۹ پرونده به ارزش ریالی ۱۷۱ میلیارد ریال تشکیل شده است .
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی درباره گشتهای مشترک برگزار شده گفت: در سه ماهه ابتدایی سالجاری ضمن هماهنگی بادستگاه های ذیربط ۷۰۶ گشت مشترک برگزار شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار