کد خبر: ۹۷۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸ 06 July 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 14/4/1400 تقدیم حضور می گردد.

کشف میلیاردی کالای قاچاق در "تنکابن"
فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 145 قلم انواع کالای خارجی و قاچاق به ارزش 30 میلیارد ریال در شهرستان "تنکابن" خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران پليس آگاهي شهرستان "تنکابن" در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی کالای خارجی و فاقد مجوزهای گمرکی،موضوع را با انجام اقدامات پلیسی به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی از شناسایی یک انبار و محل دپوی کالای خارجی خبر داد و تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از این انبار 145 قلم انواع لوازم خارجی و بدون مدارک گمرکی را کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران ضمن بیان ارزش 30میلیارد ریالی کالای خارجی مکشوفه بر اساس نظر کارشناسان، خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی در این رابطه یک قاچاقچی کالا را دستگیر و به مرجع قضائی معرفی کردند.
سردار میرزایی در خاتمه با بیان اینکه قاچاق کالابرای اقتصاد و تولیدات داخلی مضر و زمینه ساز آسیب های اجتماعی از جمله افزایش بیکاری و فقر است، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده قاچاق کالا توسط افراد فرصت طلب،موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------------------

انهدام باند سارقان پمپ آب منازل در "بابلسر"
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند سارقان پمپ آب منازل و ویلاهای خالی از سکنه و کشف 26 فقره سرقت در شهرستان "بابلسر" خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"سیدموسی حسینی" در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع چندین فقره سرقت پمپ آب از منازل و ویلاهای خالی از سکنه در شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وي افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک زوج سارق و یک مالخر اموال سرقتی در این ارتباط شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی، در عملیاتی ضربتی متهمان دستگیر و به 26 فقره سرقت پمپ آب از منازل و ویلاهای خالی از سکنه در این شهرستان اعتراف کردند.
این مقام انتظامی با بيان اينکه متهمان پس از تشکيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفی شدند به مردم توصیه کرد: ضمن همکاری با پلیس در برقراری نظم و امنیت عمومی، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.#

------------------------------------------------------

تخریب ساخت و سازغیر مجاز در اراضی کشاورزی بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از تخريب ساخت و سازهاي غيرمجاز در 25 هزار متر از اراضي زراعی و باغات این شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در تشریح این خبر، اظهار داشت :در راستاي حفظ کاربري اراضي کشاورزي و باغات طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان به اجرا در آمد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل، افزود: در اجرای این طرح که در حوزه استحفاظی پاسگاه انتظامی زرگر شهر به اجرا در آمد پس از هماهنگی های قضائی با دادستان این شهرستان و حضور نمایندگان سازمان های مرتبط نسبت به تخریب 63 فقره ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه اقدام شد.
سرهنگ شالیکار با شاره به آزاد سازی 25 هزارو و 200 متر از اراضی کشاورزی و زراعی در این عملیات ، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش زمین های رهاسازی شده در این عملیات بالغ بر 756 میلیارد ریال برآورد شده است .
وی در پایان ضمن هشدار به متعرضان املاک و اراضي کشاورزی و ملی افزود: پليس با اينگونه افراد سودجو قاطعانه و برابر با قانون برخورد خواهد کرد.

------------------------------------------------------

کشف 10 فقره سرقت در کلاردشت
فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از دستگيري سارق اماکن خصوصی و کشف 10 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ "بهادر دیلمی " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،در تشریح این خبر بیان داشت : در پي وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در حوزه استحفاظی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .
وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سارق را شناسايي و با هماهنگی مرجع قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگير کردند.
سرهنگ دیلمی در ادامه، اظهار داشت: متهم در تحقيقات و بازجویی ماموران انتظامی به 10 فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده توسط ماموران به مرجع قضایی معرفی و سپس زندان معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد:شهروندان ضمن رعایت موارد امنیتی و استفاده از سیستم های مداربسته به هشدار های پلیس توجه کرده و هرگونه موارد مشکوک را به پلیس 110 گزارش کنند .

------------------------------------------------------

کشف 10 فقره سرقت سیم و کابل برق در نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری2 سارق حرفه ای و کشف 10 فقره سرقت سيم و كابل برق خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی " در تشریح این خبر بیان داشت : ماموران انتظامی در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل از شبکه های توزیع برق ، موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پلیس انتظامی پس از تلاش بی وقفه 2 سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر کردند.
سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی ماموران انتظامی 10 فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و اذعان داشت : شهروندان ضمن توجه به هشدارهای انتظامی ، در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------------------

توقیف موتورسیکلت غیر مجاز در شهرستان بابلسر
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین زارع در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر ایجاد مزاحمت برای مردم و انجام حرکات نمایشی توسط راکب یک دستگاه موتورسیکلت، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم را شناسایی کردند .
وی در ادامه، اظهار داشت: ماموران در عملیاتی ضربتی موتورسیکلت مذکور را حین تردد در این شهرستان متوقف و راکب آن را دستگیر کردند.
سرهنگ زارع ارزش متورسیکلت توقیفی را بالغ بر 3 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: ضمن تحویل کالای کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر در پایان از شهروندان خواست: در افزايش امنيت اجتماعي بيش از پيش با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند.

------------------------------------------------------

انهدام 31 باند قاچاق عرصه میراث فرهنگی در مازندران
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از انهدام 31 باند قاچاق عرصه میراث فرهنگی و آثار باستانی طی سه ماه گذشته خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"سید محسن جعفری" اظهار داشت: در 3 ماهه سال جاري با انجام اقدامات اطلاعاتي و عملياتي توسط یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعداد 31 باند قاچاق در حوزه میراث فرهنگی در استان متلاشي شد.
وی، افزود : در این مدت 50 مورد اشیای عتیقه کشف، 45 عدد آلات و ادوات حفاری های غیرمجاز توقیف و 31 دستگاه فلزیاب نیز کشف شد.
سرهنگ جعفری در ادامه تصریح کرد: ماموران این یگان 123 متجاوز عرصه میراث فرهنگی و آثار باستانی را دستگیر و 43 فقره پرونده در این زمینه تشکیل و برای بررسی به مرجع قضائی ارسال شد.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در پایان خاطرنشان کرد: حفظ ونگهداري از میراث فرهنگی مسئوليتي است كه نيازمند مشارکت همگاني بوده و شماره تلفن 09662 به صورت 24 ساعته آماده دريافت اخبار مربوط به میراث فرهنگی است .

------------------------------------------------------

توقیف خودروی حامل آرد قاچاق در بهشهر
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از توقیف خودروی یک نیسان و کشف 2تن و 800 کیلوگرم آرد خارج از شبکه توزیع خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ " حسن عنایتی گنجی " در تشریح این خبر، بیان داشت : در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی در حين گشت زني به یک خودروی نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.
وي از کشف 2 تن و 800 کیلوگرم آرد قاچاق در بازرسي از خودروي مورد نظر خبر داد و تصریح کرد : کارشناسان ارزش آردهای قاچاق کشف شده را 180 ميليون ريال اعلام کرد.
سرهنگ عنایتی گنجی با اشاره به دستگیری 2 قاچاقچی در این اقدام ، تصریح کرد: ماموران انتظامی در این زمینه پرونده ای تشکیل و متهمان را نیز به مرجع قضائی معرفی کردند .
در پایان فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ، ازشهروندان خواست:در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک موضوع را با شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

------------------------------------------------------

دستگیری سوداگر مرگ در محمودآباد
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری قاچاقچی مواد مخدر و کشف 4کیلوگرم تریاک خبر داد.
سرهنگ "محمودحسین زاده" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح جزئيات اين خبر، بیان داشت : در پي کسب خبری مبني بر توزیع مواد مخدر توسط یک سوداگر مرگ با استفاده از یک خودروی سواری ، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.
وی از شناسایی خودروی متهم خبر داد و افزود: ماموران انتظامی خودروی متهم را در اقدامی غافلگیرانه توقیف و وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد تصريح کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از خودروی متهم 4 کیلوگرم تریاک، و 2 دستگاه تلفن همراه را کشف کردند.
حسین زاده با بيان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، مواد مخدر را عامل اصلی بسياري از معضلات و آسيب هاي اجتماعي برشمرد و گفت: لازم است خانواده ها در اين زمينه كنترل بيشتري بر فرزندان خود داشته و در صورت مشاهده هرگونه سداگری در زمینه مواد مخدر موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------------------

کشف10فقره سرقت در درگلوگاه
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 10 فقره سرقت خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمودکلوانی" در تشریح این خبر، بیان داشت : ماموران انتظامی به منظور برقراری نظم و امنیت پایدار، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را با انجام اقدامات پلیسی ، شناسایی و پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، با اشاره به کنترل مناطق جرم خیز و آلوده افزود:ماموران انتظامی در اجرای این طرح 3 سارق سابقه دار را شناسایی و دستگیرکردند.
"سرهنگ محمودکلوانی" در ادامه اظهار داشت: کشف 6 فقره سرقت اماکن خصوصی،3فقره سرقت کابل و یک فقره سرقت موتورسیکلت ، دستگیری6 محکوم متواری و تحت تعقیب قضائی ، توقیف10 دستگاه وسیله نقلیه متخلف و کشف2قبضه سلاح شکاری غیرمجاز از دیگر موفقیت های اجرای این طرح بوده است .
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه در خاتمه ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی، از آن ها خواست : ضمن رعایت اصول ایمنی و امنیتی در صورت مشاهده افراد مشکوک در محدوده زندگی خود موضوع را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار