مدیرکل استاندارد ایلام خبر داد؛
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در سه ماهه سال جاری هزار و ۱۲۶ مورد بازرسی نمونه برداری از واحدهای صنفی از جمله مراکز عرضه و توزیع کالای این استان انجام شده است.
کد خبر: ۹۷۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ 29 June 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهناز همتی اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا کنون، تعداد ۹۴۳ فقره بازرسی و ۱۳۰ فقره نمونه برداری از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه استان توسط کارشناسان اداره کل انجام شده است.

وی، هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی را انطباق آنها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: در بازرسی از واحدهای تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

همتی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون براساس بررسی های صورت گرفته روی نتایج حاصل از بازرسی، نمونه برداری و آزمون واحدهای تولیدی چهار پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تعلیق یا ابطال شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد پروانه علامت استاندارد ۲ فقره پروانه صنایع غذایی تعلیق و ۲ فقره پروانه ساختمانی و شیمیایی نیز ابطال شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام افزود: پیگیری نکردن واحد تولیدی برای تمدید پروانه، تعطیلی، غیرفعال بودن واحدها و رعایت نکردن استانداردهای اجباری تولیدات و خدمات ارائه شده از جمله عوامل تعلیق و ابطال این پروانه ها به شمار می رود.

همتی تاکید کرد: واحدهای تولیدی که پروانه آنها تعلیق شده حداکثر سه ماه فرصت دارند که نسبت به رفع نواقص و احراز شرایط استاندارد اقدام و در غیر اینصورت پروانه آنها ابطال می شود.

وی از صدور سه فقره پراونه علامت استاندارد در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در این مدت یک فقره پروانه علامت استاندارد نیز تمدید شده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار