معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: صدور اسناد تک برگ عرصه‌های طبیعی این استان تنها در یکسال اخیر در مقایسه با یک دهه گذشته ۴ برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۷۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ 23 June 2021

داریوش سعیدی افزود: سال قبل اسناد تک برگ ۵.۶ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی صادر شد و این در حالیست که از سال ۸۹ تا ۹۸ تنها برای یک میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی سند صادر شده بود.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان اضافه کرد: این اقدام در تمامی شهرستان‌های استان انجام شد و مختص منطقه خاصی نبود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از زمین‌خواری، رانت‌خواری، تخریب و تصرف از مزایای صدور اسناد است ادامه داد: تشخیص اراضی ملی از مستثنیات اراضی و مالکانه افراد سبب کاهش سو استفاده‌ها و اقدامات غیرقانونی می‌شود.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با اشاره به اینکه همه باید خود را در حفظ اراضی طبیعی ملزم بدانند تصریح کرد: توسعه منابع طبیعی بدون حفاظت همه جانبه و فراگیر میسر نیست و در این ارتباط شفافیت و قانون باید حکمفرما باشد.

سعیدی به اهمیت حدنگاری (نقشه ‌برداری ثبتی دارای ارزش حقوقی) کاداستر(Cadastre) یا همان در استان اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: در برخی از شهرستان‌ها در سال جاری اقدامات مرتبط با این مقوله به اتمام می‌رسد و تنها کمتر از ۲ درصد از مساحت عرصه‌های طبیعی استان وضعیت نامشخصی دارد که امسال به اتمام خواهد رسید.

وی احیا و بهره برداری درست را از مزایای کاداستر دانست و اظهار داشت: استان اصفهان از این حیث وضعیت خوبی دارد که در آینده ثمرات آن مانند جلوگیری از تصرف و تخریب‌ها مشخص می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :